Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repositorio.uleam.edu.ec/handle/123456789/3711
Title: | Aula virtual para la enseñanza de la Enfermería. Resultados preliminares. |
Authors: | Basurto Z., Xavier Urdaneta C., Geritza Arteaga V., Melvis |
Keywords: | AULA VIRTUAL ENFERMERÍA/ROL LAS TICS |
Issue Date: | 29-May-2021 |
Citation: | Basurto, X., Urdaneta, G. & Arteaga, M. (2021). Aula virtual para la enseñanza de la Enfermería. Resultados preliminares. Revista Científica Dominio de las Ciencias, Vol. 7, núm. 3, 914-925. |
Series/Report no.: | ULEAM-ENF;ART. 0010 |
Abstract: | Information and Communication Technologies (ICTs) in education are maintained as thematic of scientific discussion at an international level, using variants that condition the pedagogical-didactic scenario in the learning process and the transmission of new knowledge. The objective of this study was to present the preliminary results of the implementation of the virtual classroom for teaching the subject Medical Semiology of Nursing, in students of the fourth academic period of the Universidad Laica Eloy Alfaro de Manabí-Ecuador. |
Description: | Las Tecnologías de Información y Comunicación (TIC’s) en educación se mantiene como temática de discusión científica a nivel internacional, empleándose variantes que condicionan el escenario pedagógico–didáctico en el proceso de aprendizaje y la transmisión de nuevos conocimientos. El objetivo del presente estudio fue presentar los resultados preliminares de la implementación del aula virtual para la enseñanza de la asignatura Semiología Médica de Enfermería, en estudiantes de cuarto período académico de la Universidad Laica Eloy Alfaro de Manabí-Ecuador. |
URI: | https://repositorio.uleam.edu.ec/handle/123456789/3711 |
ISSN: | 2477-8818 |
Appears in Collections: | ARTÍCULOS CIENTÍFICOS |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
ARTÍCULO CIENTÍFICO.pdf | Publicación de Impacto Regional | 149,42 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.