Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repositorio.uleam.edu.ec/handle/123456789/4183
Title: | Accesibilidad espacial a los equipamientos educativos públicos. Caso de estudio: Parroquia Malimpia 2012-2020. |
Authors: | Cevallos Carrillo, Jorge Leonardo |
Keywords: | ACCESIBILIDAD MOVILIDAD SECTOR PÚBLICO |
Issue Date: | 2021 |
Citation: | Cevallos, J. (2021). Accesibilidad espacial a los equipamientos educativos públicos. Caso de estudio: Parroquia Malimpia 2012-2020. (Tesis de Posgrado). Universidad Laica Eloy Alfaro de Manabí, Manta, Manabí, Ecuador. |
Series/Report no.: | ULEAM-POSG-PT.GUS;0005 |
Abstract: | Accessibility is an important parameter when planning and implementing equipment. The present research, which is developed as a master's thesis in urban planning with a mention in territorial planning and sustainable urban management, aims to analyze the spatial accessibility to public educational facilities of Malimpia, during the years 2012-2020, through a methodological procedure that considers distance and travel time indicators as parameters for evaluating spatial accessibility. |
Description: | La accesibilidad es un parámetro importante al momento de planificar e implantar un equipamiento. La presente investigación que se desarrolla como tesis de maestría en urbanismo con mención en planificación territorial y gestión urbana sostenible tiene como objetivo el analizar la accesibilidad espacial a los equipamientos educativos públicos de la parroquia Malimpia, del cantón Quininde, durante los años 2012-2020, mediante un procedimiento metodológico que considera a los indicadores de distancia y tiempo de recorrido como parámetros de evaluación de la accesibilidad espacial. |
URI: | https://repositorio.uleam.edu.ec/handle/123456789/4183 |
Appears in Collections: | URBANISMO - PLANIFICACIÓN TERRITORIAL Y GESTIÓN URBANA SOSTENIBLE |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
ULEAM-POSG-PT.GUS-0005.PDF | Estudio de casos | 3,16 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.