Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uleam.edu.ec/handle/123456789/4183
Title: Accesibilidad espacial a los equipamientos educativos públicos. Caso de estudio: Parroquia Malimpia 2012-2020.
Authors: Cevallos Carrillo, Jorge Leonardo
Keywords: ACCESIBILIDAD
MOVILIDAD
SECTOR PÚBLICO
Issue Date: 2021
Citation: Cevallos, J. (2021). Accesibilidad espacial a los equipamientos educativos públicos. Caso de estudio: Parroquia Malimpia 2012-2020. (Tesis de Posgrado). Universidad Laica Eloy Alfaro de Manabí, Manta, Manabí, Ecuador.
Series/Report no.: ULEAM-POSG-PT.GUS;0005
Abstract: Accessibility is an important parameter when planning and implementing equipment. The present research, which is developed as a master's thesis in urban planning with a mention in territorial planning and sustainable urban management, aims to analyze the spatial accessibility to public educational facilities of Malimpia, during the years 2012-2020, through a methodological procedure that considers distance and travel time indicators as parameters for evaluating spatial accessibility.
Description: La accesibilidad es un parámetro importante al momento de planificar e implantar un equipamiento. La presente investigación que se desarrolla como tesis de maestría en urbanismo con mención en planificación territorial y gestión urbana sostenible tiene como objetivo el analizar la accesibilidad espacial a los equipamientos educativos públicos de la parroquia Malimpia, del cantón Quininde, durante los años 2012-2020, mediante un procedimiento metodológico que considera a los indicadores de distancia y tiempo de recorrido como parámetros de evaluación de la accesibilidad espacial.
URI: https://repositorio.uleam.edu.ec/handle/123456789/4183
Appears in Collections:URBANISMO - PLANIFICACIÓN TERRITORIAL Y GESTIÓN URBANA SOSTENIBLE

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ULEAM-POSG-PT.GUS-0005.PDFEstudio de casos3,16 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.