Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repositorio.uleam.edu.ec/handle/123456789/4266
Title: | La educación financiera y su incidencia en el desarrollo sostenible de la parroquia Santa Rita, cantón San Lorenzo - Esmeraldas. |
Authors: | De la Torre Chávez, Ana Gisela |
Keywords: | EDUCACIÓN FINANZAS PRESUPUESTO INVERSIÓN |
Issue Date: | 2021 |
Citation: | De la Torre, A. (2021). La educación financiera y su incidencia en el desarrollo sostenible de la parroquia Santa Rita, cantón San Lorenzo - Esmeraldas. (Tesis de Posgrado). Universidad Laica Eloy Alfaro de Manabí, Manta, Manabí, Ecuador. |
Series/Report no.: | ULEAM-POSG-CF.FFT;0066 |
Abstract: | The objective of the research was to design a practical theoretical proposal in financial education that allows individuals to acquire basic knowledge so that make wise financial decisions; This research corresponds to a study not descriptive experimental design of cross-correlational because the variables were analyzed as they appear in reality; the result of the design of the manual will be a tool fundamental that will help the inhabitants to get out of the illiteracy that exists in the locality. |
Description: | El objetivo de la investigación fue diseñar una propuesta teórica práctica en educación financiera que permita a los individuos adquirir conocimientos elementales para que tomen decisiones financieras de forma acertada; esta investigación corresponde a un estudio no experimental descriptivo de diseño transversal correlacional porque se analizaron las variables tal como se presentan en la realidad; el resultado del diseño del manual será una herramienta fundamental que ayudará a los habitantes a salir del analfabetismo que existe en la localidad, |
URI: | https://repositorio.uleam.edu.ec/handle/123456789/4266 |
Appears in Collections: | CONTABILIDAD Y FINANZAS |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
ULEAM-POSG-CF.FFT-0066.pdf | Tesis | 1,55 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.