Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uleam.edu.ec/handle/123456789/4417
Title: Deterioro de la imagen del destino debido a marketing deficiente y falta de promoción.
Authors: Figueroa Rengifo, Yandri Josué
Keywords: TURISMO
MARKETING
PROMOCIÓN
Issue Date: 2023
Citation: Figueroa Rengifo, Y. J. (2023). Deterioro de la imagen del destino debido a marketing deficiente y falta de promoción. (Examen complexivo). Universidad Laica Eloy Alfaro de Manabí, Manta, Ecuador.
Series/Report no.: ULEAM-HT;0117
Abstract: Montecristi is an emblematic city within the province of Manabí given that this was the place where one of the best presidents ever born the country has had, General Eloy Alfaro Delgado, whose innumerable works that meant great changes. Also in this city ​​is where the elaboration of toquilla straw hats originated, which they are still being developed to this day. Other of the cultural attractions that Montecristi has is the Minor Basilica of the Virgin of Monserrate, which receives parishioners throughout the year, but with more constancy in November. On the other hand, this canton has with dozens of stalls where handicrafts are sold and also of this, it has the Montecristi hill, 443 meters high. However, despite the fact that Montecristi has these attractions with accessibility in good condition and has the appropriate basic services for tourist activities, the perceived tourist image of this destination does not has evolved causing this canton to not be able to consolidate as a preferred destination for tourists. The problems in this case of study are mainly linked to the lack of marketing and promotion that allows the strengthening of the tourist image. It proposes strengthening the image of the Montecristi destination, diversify its offer and consolidate it as a preferred destination for tourists.
Description: Montecristi es una ciudad emblemática dentro de la provincia de Manabí dado que en este lugar fue donde nació uno de los mejores presidentes que ha tenido el país, el general Eloy Alfaro Delgado, de quien son reconocidas innumerables obras que significaron grandes cambios. Además en esta ciudad es donde se originó la elaboración de sombreros de paja toquilla que hasta la actualidad se siguen elaborando. Otros de los atractivos culturales que posee Montecristi es la Basílica menor de la virgen de Monserrate, que recibe feligreses a lo largo de todo el año, pero con más constancia en noviembre. Por otro lado, este cantón cuenta con decenas de puestos en la que se comercializan las artesanías y además de ello cuenta con el cerro de Montecristi de 443 metros de altura. No obstante, a pesar de que Montecristi cuenta con estos atractivos con accesibilidad en buen estado y cuenta con los servicios básicos apropiados para actividades turísticas, la imagen turística percibida de este destino no ha evolucionado causando que este cantón no se haya podido consolidar como un destino de preferencia para los turistas. Los problemas de este caso de estudio están principalmente vinculados a la falta de marketing y promoción que permita el fortalecimiento de la imagen turística. Propone fortalecer la imagen del destino Montecristi, diversificar su oferta y consolidarlo como un destino de preferencia para los turistas.
URI: https://repositorio.uleam.edu.ec/handle/123456789/4417
Appears in Collections:HOTELERÍA Y TURISMO

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ULEAM-HT-0117.pdfExamen complexivo735,69 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.