Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repositorio.uleam.edu.ec/handle/123456789/4685
Title: | La lengua de Señas y la enseñanza del Idioma Inglés a los estudiantes sordos en las unidades educativas de la ciudad de Chone, en el periodo 2022 − 2023. |
Authors: | Alcívar Arteaga, Cinthya Marina |
Keywords: | ENSEÑANZA-APRENDIZAJE DISCAPACIDAD AUDITIVA ADAPTACIONES CURRICULARES COMPETENCIAS COMUNICATIVAS |
Issue Date: | 2023 |
Citation: | Alcívar Arteaga, C. M. (2023). La lengua de Señas y la enseñanza del Idioma Inglés a los estudiantes sordos en las unidades educativas de la ciudad de Chone, en el periodo 2022 − 2023. (Tesis de Pregrado). Universidad Laica Eloy Alfaro de Manabí, Manta, Ecuador. |
Series/Report no.: | ULEAM-IDI-NYE;001 |
Abstract: | The role of teachers is fundamental in all teaching and learning processes, they are the ones in charge of directing, molding, and guiding the knowledge in the students, therefore, they have a primordial function together with the monitoring of the legal representatives. However, there are many teachers who indirectly discriminate against the principles of students with SEN, such as the deaf, and the blind, among others. For this reason, this research aims to determine the use of sign language in the teaching of English to deaf students in educational institutions in the city of Chone, as well as to diagnose the level of English in deaf students, and then establish the use of curricular adaptations in the teaching of the aforementioned language. Thus, relevant work was carried out based on the qualitative method, using interviews, surveys, and diagnostic tests directed to authorities, teachers, and deaf students, which allowed to know the unfavorable educational situation of deaf students regarding the teaching-learning process of the English language. |
Description: | El papel de los docentes es fundamental en todo proceso de enseñanza y aprendizaje, son ellos quienes encargados de dirigir, moldear y orientar los conocimientos en los estudiantes, por lo tanto, tienen una función primordial junto con el seguimiento de los representantes legales. Por esta razón, esta investigación tiene como objetivo determinar el uso de la lengua de señas en la enseñanza del inglés a personas sordas estudiantes de instituciones educativas de la ciudad de Chone. |
URI: | https://repositorio.uleam.edu.ec/handle/123456789/4685 |
Appears in Collections: | IDIOMAS NACIONALES Y EXTRANJEROS |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
ULEAM-IDI-NYE-001.pdf | TESIS | 809,18 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.