Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uleam.edu.ec/handle/123456789/4841
Title: Participación Activa como Estrategia de Conexión e Interacción Oral con los Estudiantes del Aula.
Authors: Gudiño Macías, Ana Auxiliadora
Keywords: EDUCACIÓN VIRTUAL
ENSEÑANZA-APRENDIZAJE
Issue Date: 2023
Citation: Gudiño Macías, A. A. (2023). Participación Activa como Estrategia de Conexión e Interacción Oral con los Estudiantes del Aula. (Tesis de Pregrado). Universidad Laica Eloy Alfaro de Manabí, Manta, Ecuador.
Series/Report no.: ULEAM-PLL;007
Abstract: Learning is usually known as an active process that allows build knowledge, but not as a process to accumulate information. The education virtual has been the plus for students to develop their self-education and achieve multiple digital tools to achieve great reach in your classes, and for when change environment are executed in a participatory manner and with new resources. The interactive, participatory, critical students need elationships between teachers-students and student-students, the problem arises when these students are separated of interaction and is enclosed in a new modality of virtual education. From a social and academic approach, it is possible to understand how the learning that society education acquired in the confinement of virtual classes could not meet the needs of learning of each student, and from the academic point of view it has many consequences in the different educational levels, a significant delay, both in reading and writing. Is achieved establish that active participation in the teaching-learning process is a source main source of wealth, manages knowledge and acquires it in different ways and sense.
Description: El aprendizaje, habitualmente es conocido como un proceso activo que permite construir el conocimiento, más no como un proceso para acumular información. La educación virtual ha sido el plus para que los estudiantes desarrollen su autoeducación y consigan múltiples herramientas digitales para lograr un gran alcance en sus clases, y para cuando cambien de ambiente se ejecuten de forma participativa y con nuevos recursos. Los estudiantes interactivos, participativos, críticos necesitan las relaciones entre docentes-estudiantes y estudiantes-estudiantes, el problema surge cuando a este alumnado se lo separa de la interacción y se lo encierra en una nueva modalidad de educación virtual.
URI: https://repositorio.uleam.edu.ec/handle/123456789/4841
Appears in Collections:PEDAGOGÍA DE LA LENGUA Y LA LITERATURA

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ULEAM-PLL-007.pdfTESIS1,2 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.