Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uleam.edu.ec/handle/123456789/4853
Title: Juegos ortográficos en plataformas digitales educativas para mejorar la escritura creativa.
Authors: Vélez Vélez, Andrea Alexandra
Keywords: ESCRITURA
PLATAFORMAS DIGITALES
ORTOGRAFÍA
APRENDIZAJE
Issue Date: 2023
Citation: Vélez Vélez, A. A. (2023).Juegos ortográficos en plataformas digitales educativas para mejorar la escritura creativa. (Tesis de Pregrado). Universidad Laica Eloy Alfaro de Manabí, Manta, Ecuador.
Series/Report no.: ULEAM - PLL;019
Abstract: The social context requires special attention from education to solve problems that relate technology with writing skills. Learning problems are diagnosed, including creativity for the development of writing. The Justification denotes that this research shows a strategy to improve writing in students. The main purpose is to determine how spelling games on educational digital platforms can improve creative writing in tenth year students of Basic General Education in the Fiscal Educational Unit "Manta" in the period 2021-2022. To comply, first the threats and skills that students have when using the web as a strategy to improve writing were recognized, then the activities of digital platforms were identified, finally spelling computer workshops were proposed to solve this problem. The idea to defend has to do with the use ...
Description: El contexto social requiere especial atención desde la educación para resolver problemas que relacionan la tecnología con las habilidades escriturales. Se diagnosticó problemas de aprendizaje, entre ellos la creatividad para el desarrollo de la escritura. La Justificación, denota que esta investigación muestra una estrategia para mejorar la escritura en los estudiantes. La finalidad principal es determinar como con juegos ortográficos en plataformas digitales educativas se puede mejorar la escritura creativa en estudiantes de décimo año de Educación General Básica en la Unidad Educativa Fiscal “Manta” en el período 2021-2022.
URI: https://repositorio.uleam.edu.ec/handle/123456789/4853
Appears in Collections:PEDAGOGÍA DE LA LENGUA Y LA LITERATURA

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ULEAM-PLL-019.pdfTESIS1,19 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.