Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repositorio.uleam.edu.ec/handle/123456789/4968
Title: | GALEXIA para el proceso de aprendizaje de lectoescritura en estudiantes con dislexia. |
Authors: | Anchundia Loor, Nicole Carolina Morales Ortiz, Emily Roxana |
Keywords: | DISLEXIA COMPRENSIÓN LECTORA APLICACIONES MÓVILES |
Issue Date: | 2023 |
Citation: | Anchundia Loor, N. C. & Morales Ortiz, E. R. (2023). GALEXIA para el proceso de aprendizaje de lectoescritura en estudiantes con dislexia. (Tesis de Pregrado). Universidad Laica Eloy Alfaro de Manabí, Manta, Ecuador. |
Series/Report no.: | ULEAM-PLL;046 |
Abstract: | New educational technologies include tools that help improve teaching and learning, increase access to knowledge, develop collaboration skills and instill values. Educational technology is not intended to replace traditional forms but rather to complement them, because it is the teacher who decides which content should be reinforced in the traditional way and which content should be corrected using these technologies. If there is something that has changed our lives and habits in recent years, it is new technologies. The present study project was carried out in the Fiscal Educational Unit….with the students of the second year of unified general high school, a mixed approach is used, to explain how the studied phenomenon interacts in practice, a mixed approach, the level of research being exploratory, in this way Galexia is a digital tool that the teacher can use to improve reading and writing in students with dyslexia to encourage and develop in students both their abilities and skills in studying. In this way, it was identified that Galexia is a tool that allows classes to be developed in a more dynamic way, and to improve dyslexia, reading fluency and speech difficulties. |
Description: | Las nuevas tecnologías educativas incluyen herramientas que ayudan a mejorar la enseñanza y el aprendizaje , aumentar el acceso al conocimiento y desarrollar habilidades de colaboración e inculcar valores. La tecnología educativa no pretende sustituir las formas tradicionales sino complementarlas, porque es el docente quien decide qué contenidos deben reforzarse de la manera tradicional y qué contenidos deben corregirse utilizando estas tecnologías. Si hay algo que ha cambiado nuestras vidas y hábitos en los últimos años son las nuevas tecnologías. El presente proyecto de estudio se llevó a cabo en la Unidad Educativa Fiscal…, con los estudiantes del segundo año de bachillerato general unificado , se hace uso de un enfoque mixto, para explicar cómo interactúan en la práctica del fenómeno estudiado, se utilizó un enfoque mixto, siendo el nivel de investigación exploratorio de esta manera Galexia es una herramienta digital que el docente puede emplear para mejorar la lectoescritura en estudiantes con dislexia para fomentar y desarrollar en los alumnos tanto sus capacidades y habilidades en el estudio. De esta manera se identificó que Galexia es una herramienta que permite desarrollar las clases de una forma más dinámica y en mejorar la dislexia, su fluidez lectora y dificultades en el habla y el aprendizaje. |
URI: | https://repositorio.uleam.edu.ec/handle/123456789/4968 |
Appears in Collections: | PEDAGOGÍA DE LA LENGUA Y LA LITERATURA |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
ULEAM-PLL-046.pdf | TESIS | 3,16 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.