Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repositorio.uleam.edu.ec/handle/123456789/5259
Title: | La ortografía como medio para fortalecer la escritura en los estudiantes de décimo año, Básica Superior, de la Unidad Educativa Fiscal “Manta”, año 2022. |
Authors: | Cedeño Cedeño, Emily Elizabeth Santistevan Serrano, Gilson Adalberto |
Keywords: | ORTOGRAFÍA COMUNICACIÓN ESCRITURA RECURSOS TECNOLÓGICOS |
Issue Date: | 2022 |
Citation: | Cedeño Cedeño, E. E. y Santistevan Serrano, G. A. (2022). La ortografía como medio para fortalecer la escritura en los estudiantes de décimo año, Básica Superior, de la Unidad Educativa Fiscal “Manta”, año 2022. (Tesis de Pregrado). Universidad Laica Eloy Alfaro de Manabí, Manta, Ecuador. |
Series/Report no.: | ULEAM-PLL;040 |
Abstract: | Talking about spelling goes beyond following rules, it is about a culture that promotes the correct writing of texts. The present investigation starts with the objective of analyzing the level of knowledge and application of orthographic norms in the tenth year EGB students, of the Fiscal Educational Unit "Manta", through a diagnostic test, a series of problems were evidenced to identify misspelled words, as well as recognize the correct spelling of what they read. In addition, an interview with the rector and a survey of teachers in language and literature were applied, who agree that this is a daily problem, and that the use of technological resources has caused it to intensify rapidly. Through this research, it is intended to propose some suggestions to strengthen the writing of different types of texts, using tools that allow the student to do it correctly. |
Description: | Hablar de ortografía va más allá de seguir reglas, se trata de una cultura que promueva la correcta escritura de textos. La presente investigación parte con el objetivo de analizar el nivel de conocimientos y aplicación de normas ortográficas en los estudiantes de décimo Año EGB, de la Unidad Educativa Fiscal “Manta”, por medio de una prueba diagnóstica, se evidenciaron una serie de problemas para identificar las palabras con faltas ortográficas, así mismo reconocer la correcta escritura de lo que leen. |
URI: | https://repositorio.uleam.edu.ec/handle/123456789/5259 |
Appears in Collections: | PEDAGOGÍA DE LA LENGUA Y LA LITERATURA |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
ULEAM-PLL-040.PDF | TESIS | 1,85 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.