Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uleam.edu.ec/handle/123456789/5420
Title: Evaluación de usabilidad en aplicaciones móviles Android para educación básica media del área de inglés.
Authors: Cusme Vargas, Darwin Eliecer
Keywords: EVALUACIÓN
APLICACIONES MÓVILES
Issue Date: 2020
Citation: Cusme Vargas, D. E. (2020). Evaluación de usabilidad en aplicaciones móviles Android para educación básica media del área de inglés. (Tesis de Pregrado). Universidad Laica Eloy Alfaro de Manabí, Manta, Ecuador.
Series/Report no.: ULEAM-INFOR;0144
Abstract: The usability of Android mobile applications in Multimedia Basic Education for the English area, in recent years has given great satisfaction in the educational field. In the present investigation, the objective was to develop a usability Evaluation model in Android mobile applications for basic education in the English area of investigation was carried out, with an inductive and deductive analytical approach; the type of applied research was bibliographic and descriptive, the interview and survey were used as data collection techniques; Validated by professionals. The population was fifty-eight middle school students and three teachers of the Institution. Resulting in the Development of a usability Evaluation model in Android mobile applications for basic basic education in the English area.
Description: La usabilidad de aplicaciones móviles Android en Educación Básica media para el área de inglés, en los últimos años ha dado grandes satisfacciones en el campo educativo. En la presente investigación el objetivo fue desarrollar un modelo de Evaluación de usabilidad en aplicaciones móviles Android para educación básica media del área de inglés.
URI: https://repositorio.uleam.edu.ec/handle/123456789/5420
Appears in Collections:INGENIERÍA EN SISTEMAS

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ULEAM-INFOR-0144.pdfTESIS9,14 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.