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Title: El proceso de la gestión de la comunicación para optimizar la información del cliente en la Corporación Nacional Eléctrica CNEL EP de la ciudad de Manta, año 2023.
Authors: Macias Pilligua, Veyky Anita
Issue Date: 2024
Citation: Macias Pilligua, V. A. (2024). El proceso de la gestión de la comunicación para optimizar la información del cliente en la Corporación Nacional Eléctrica CNEL EP de la ciudad de Manta, año 2023. (Estudio de Caso). Universidad Laica Eloy Alfaro de Manabí, Manta, Ecuador.
Series/Report no.: ULEAM-GIG;035
Abstract: Communication management and optimization of customer information are crucial aspects in any organization, whether public or private, all of these Companies seek to satisfy the needs and expectations of their users. The present study case, titled as “The communication management process to optimize the customer information in the National Electric Corporation CNEL EP of the city of Manta year 2023”, focuses on the quality, availability of communication and information that determines the processes of the customer service area. This topic is based on the approach of customer satisfaction at the time of interact with the company, highlighting how proper communication management can influence customer perception and experience. The present study addresses the challenge of CNEL EP in the city of Manta, which faces problems of inefficient communication and lack of automation in customer information management, lack of policies specificities and the obsolescence of the systems have generated deficiencies in communication and have negatively impacted customer satisfaction.
Description: La gestión de la comunicación y la optimización de la información del cliente son aspectos cruciales en cualquier organización, ya sea de ámbito público o privado, todas estas empresas buscan satisfacer las necesidades y expectativas de sus usuarios. El presente estudio de caso, titulada como “El proceso de la gestión de la comunicación para optimizar la información del cliente en la Corporación Nacional Eléctrica CNEL EP de la ciudad de Manta año 2023”, se enfoca en la calidad, disponibilidad de la comunicación e información que determina los procesos del área de servicio al cliente.
URI: https://repositorio.uleam.edu.ec/handle/123456789/5601
Appears in Collections:GESTIÓN DE INFORMACIÓN GERENCIAL

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