Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uleam.edu.ec/handle/123456789/6073
Title: Incidencia de escenarios positivos de aprendizaje del inglés en las habilidades socioafectivas.
Authors: Escudero Ponce, Debbie Sarahi
Keywords: EMPATÍA
APRENDIZAJE COLABORATIVO
ESCENARIOS POSITIVOS
RELACIONES INTERPERSONALES
MOTIVACIÓN
Issue Date: 2024
Citation: Escudero Ponce, D. S. (2024). Incidencia de escenarios positivos de aprendizaje del inglés en las habilidades socioafectivas. (Artículo Científico). Universidad Laica Eloy Alfaro de Manabí, Manta, Ecuador.
Series/Report no.: ULEAM-IDI-NYE;044
Abstract: The impact of positive English learning scenarios on socio-affective skills are scenarios that foster a collaborative and motivating learning environment, not only facilitate language acquisition, but also promote the development of socio-affective competencies, such as empathy, effective communication and self-confidence. The objective is to analyze the impact of socio-affective strategies on the social skills of adult students who participate in a virtual English course in the Manta Capacita space. Methodology, a qualitative-quantitative approach was adopted with a descriptive and cross-sectional design, using inductive and deductive methods, for data collection, which included a structured observation sheet and semi-structured interviews conducted before and after the course. The observation focused on the interaction and behavior of 20 students, while the interviews explored their experiences and perceptions of socio-affective learning. The results showed that students experienced significant improvements in their communication and interpersonal skills, while the observation sheet revealed a collaborative environment, although it also indicated critical areas such as punctuality and initial interaction in addition to that feeling of security when sharing ideas and more open to receiving constructive feedback. Concluding that socio-affective strategies are crucial to facilitate not only the learning of English, but also the personal development of adult learners.
Description: La incidencia de escenarios positivos de aprendizaje del inglés en las habilidades motivador, no solo facilitan la adquisición del idioma, sino que también promueven el desarrollo de competencias socioafectivas, como la empatía, la comunicación efectiva y la autoconfianza. El objetivo es analizar el impacto de las estrategias socioafectivas en las habilidades sociales de estudiantes adultos que participan en un curso virtual de inglés en el espacio Manta Capacita. Metodología, se adoptó un enfoque cualitativo-cuantitativo con un diseño descriptivo y transversal, empleando métodos inductivos y deductivos, para la recolección de datos, que incluyó una ficha de observación estructurada y entrevistas semiestructuradas realizadas antes y después del curso. La observación se centró en la
URI: https://repositorio.uleam.edu.ec/handle/123456789/6073
Appears in Collections:IDIOMAS NACIONALES Y EXTRANJEROS

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ULEAM-IDI-NYE-044.pdf15,1 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.