Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uleam.edu.ec/handle/123456789/6876
Title: Las redes sociales y su impacto en la generación alfa: un análisis de comportamiento.
Authors: Alarcón Mendoza, Daniel Salomón
Keywords: REDES SOCIALES
GENERACIÓN ALFA
NEOMANÍA
COMPORTAMIENTO
COMUNICACIÓN DIGITAL
Issue Date: 2024
Citation: Alarcón Mendoza, D. S. (2024). Las redes sociales y su impacto en la generación alfa: un análisis de comportamiento. (Artículo Científico). Universidad Laica Eloy Alfaro de Manabí, Manta, Ecuador.
Series/Report no.: ULEAM-MKT;0227
Abstract: Social media has revoltionized how people interact, significantly impacting Generation Alpha, the first group born in a completely digital environment. This research analyzes how these plataforms influence behavior, focusing on neomania and communication. A mixed-method qualitative and quantitative, exploratory, descriptive, and bibliographic approach was employed, utilizing surveys as a data collection tool applied to 385 Ecuadorian youth aged 15 to 19, residing in Manta. Data processed using Pearson’s method reveal strong correlations of .991 and .994, showing that prolonged exposure to social media increases young people’s susceptibility to external influence, fostering their interest in new trends and affecting their social development. These findings highlight the growing need for preventive educational strategies to mitigate negative effects while enhancing positive ones.
Description: Las redes sociales han revolucionado la forma en cómo interactúan las personas, impactando ignificativamente en la Generación Alfa, el primero grupo nacido en un entorno completamente digital. Esta investigación analiza cómo estas plataformas influyen en el comportamiento con un enfoque orientado a la neomanía y la comunicación.
URI: https://repositorio.uleam.edu.ec/handle/123456789/6876
Appears in Collections:INGENIERÍA EN MARKETING

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ULEAM-MKT-0227.pdfARTÍCULO CIENTÍFICO485,67 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.