Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uleam.edu.ec/handle/123456789/7579
Title: La responsabilidad social y los beneficios a la comunidad de la Unidad Educativa Fiscomisional Cinco de mayo.
Authors: Mejía Arteaga, Angie Nicolle
Salavarría Vera, Jean Pierre
Keywords: RESPONSABILIDAD SOCIAL
COMUNIDAD EDUCATIVA
BENEFICIOS
DESARROLLO INTEGRAL
PRÁCTICAS EDUCATIVAS
PARTICIPACIÓN
ÉTICA
SOSTENIBILIDAD
PROYECTOS COMUNITARIOS
IMPACTO SOCIAL
BIENESTAR
INCLUSIÓN
FORMACIÓN DE ÉTICA
Issue Date: 2025
Citation: Mejía Arteaga, A. N. y Salavarría Vera, J. P. (2025). La responsabilidad social y los beneficios a la comunidad de la Unidad Educativa Fiscomisional Cinco de mayo. (Estudio de caso). Universidad Laica Eloy Alfaro de Manabí, Extensión Chone, Manta, Ecuador.
Series/Report no.: ULEAM-ADM;0514
Abstract: The thesis addresses social responsibility in the context of the fiscomisional Cinco de mayo educational unit emphasizing its importance in the comprehensive train of students and is impact on the local community. It analyzes how the implementation of social responsibility practices not only benefits the educational community but also encourages the development of ethical and citizen values among students. The document is structured into several sections, beginning with and introduction that establishes the theoretical framework and relevance of the topic. Through a mixed approach, quantitative methods are used to investigate the perceptions of students, teachers, and parents regarding social responsibility activities. Research tasks are highlighted, which include the investigation of existing programs and their contribution to the wellbeing of the community.
Description: La tesis abarca la responsabilidad social en el contexto de la unidad educativa fiscomisional cinco de mayo, enfatizado su importancia en la formulación integral de los estudiantes y su impacto en la comunidad local. Se analiza cómo la implementación de prácticas de responsabilidad social no solo beneficia a la comunidad s educativa, sino que también fomenta el desarrollo de valores éticos y ciudadanos entre alumnos. El documento está estructurado en varias secciones, comenzando con una introducción que establece el marco teórico y la relevancia del tema. A través de un enfoque mixto se emplean métodos cuantitativos y cualitativos para investigar las percepciones de estudiantes, docentes y padres sobre las actividades de responsabilidad social.
URI: https://repositorio.uleam.edu.ec/handle/123456789/7579
Appears in Collections:ADMINISTRACIÓN DE EMPRESAS

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ULEAM-ADM-0514.pdfESTUDIO DE CASO19,36 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.