Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uleam.edu.ec/handle/123456789/7897
Title: Plan de negocios para la elaboración y comercialización de exfoliantes a base de frutas y aceites naturales en Manta.
Authors: Cedeño Barcia, Evye Dayanna
Issue Date: 2022
Citation: Cedeño Barcia, E. D. (2022). Plan de negocios para la elaboración y comercialización de exfoliantes a base de frutas y aceites naturales en Manta. (Tesis de Pregrado). Universidad Laica Eloy Alfaro de Manabí, Manta, Ecuador.
Series/Report no.: ULEAM-MKT;0230
Abstract: This certification project presents a distinctive proposal for Manta's cosmetics sector. This is based on the proposal presented, given that it is an innovative product, just as its formula is unique and purely natural, made with the highest quality raw materials, offering an exfoliating product based on blackberries and essential oils such as coconut oil and jojoba oil. The exfoliant provides multiple benefits for consumers' skin. It is an stringent product, meaning it has a healing and anti-inflammatory action. It also contains antiseptic properties that help balance oil levels. Its anti-inflammatory effect helps control acne. Its high vitamin C and E content help maintain healthy skin fats, helping prevent wrinkles at an early age and keeping the skin toned, thus providing nourishment. It is worth mentioning that this product can even be used on skin with severe acne and dermatitis. Most companies that manufacture skin care cosmetics do not have entirely natural formulas.
Description: El presente proyecto de titulación presenta una propuesta diferenciadora para el sector cosmético de Manta, esto basado en la propuesta a presentar, dado a que es un producto innovador, al igual que su fórmula es única y netamente natural, elaborado con la mejor calidad de materia prima, ofreciendo a su vez un producto exfoliante a base de moras y aceites esenciales tales como el aceite de coco y el aceite de jojoba, el exfoliante provee múltiples beneficios para la piel de los consumidores, es un producto astringente, es decir que tiene una acción cicatrizante, antiinflamatoria, además contiene propiedades antisépticas que ayudan a equilibrar los niveles de grasa.
URI: https://repositorio.uleam.edu.ec/handle/123456789/7897
Appears in Collections:INGENIERÍA EN MARKETING

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ULEAM-MKT-0230.PDFTESIS3,01 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.