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Title: El marketing relacional y su incidencia en el servicio al cliente: caso Indumaster S.A – Manta.
Authors: Sánchez Castillo, Gema del Pilar
Keywords: MARKETING RELACIONAL
FIDELIZACIÓN
DECISIÓN DE COMPRA
SERVICIO AL CLIENTE
Issue Date: 2022
Citation: Sánchez Castillo, G. P. (2022). El marketing relacional y su incidencia en el servicio al cliente: caso Indumaster S.A – Manta. (Artículo Científico). Universidad Laica Eloy Alfaro de Manabí, Manta, Ecuador.
Series/Report no.: ULEAM-MKT;0275
Abstract: Relationship marketing contemplates construction strategies for a brand that leads to conquering and retaining customers, in addition, it is an action aligned with positioning. The objective of this study is to determine how Relational Marketing affects customer service: Indumaster S.A – Manta case. Likewise, descriptive, exploratory, field, and non-experimental explanatory research was used, under a qualitative and quantitative approach, through surveys on a Likert scale, applied to 312 clients of Indumaster S.A. in the city of Manta and an interview with the company manager. A high reliability of 0.921 was evidenced by means of the SPSS statistic, which shows that relationship marketing directly affects customer service, contributing to achieving customer loyalty and contributing to the purchase decision process, in addition to providing a post-sale follow-up obtaining positive results.
Description: El marketing relacional contempla estrategias de construcción para una marca que conlleva a conquistar y fidelizar a los clientes, además, es una acción alineada al posicionamiento. El presente estudio tiene como objetivo determinar de qué manera el Marketing Relacional incide en el Servicio al Cliente: caso Indumaster S.A – Manta. Así también, se empleó la investigación de tipo descriptiva, exploratoria, de campo, y explicativa no experimental, bajo un enfoque cualitativo y cuantitativo, a través de encuestas en escala de Likert, aplicada a 312 clientes de Indumaster S.A de la ciudad de Manta y una entrevista al administrador de la empresa.
URI: https://repositorio.uleam.edu.ec/handle/123456789/7942
Appears in Collections:INGENIERÍA EN MARKETING

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