Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uleam.edu.ec/handle/123456789/3706
Title: La teoría crítica como alternativa de desarrollo profesional en la disciplina de Enfermería.
Authors: Pinargote Ch., Rosa d.
Ponce L., Leonela L.
Figueroa C., Fátima M.
Muñiz T., Sandra J.
Keywords: ENFERMERÍA/ROL
APRENDIZAJE
Issue Date: 1-Mar-2021
Citation: Pinargote, R., Ponce, L., Figueroa, F. & Muñiz, S. (2021). La teoría crítica como alternativa de desarrollo profesional en la disciplina de Enfermería. Revista Arbitrada Interdisciplinaria Koinonía, Vol. 6, Núm. 11 (6), 70-82.
Series/Report no.: ULEAM-ENF;ART. 0005
Abstract: The research aims to characterize critical theory as an alternative for professional development in the nursing discipline. Methodologically of bibliographic - documentary cut; where hermeneutics became the main source of information generation and with a non-experimental design. The corpus of the study was made up of readings related to nursing theories, contained in different texts, scientific articles and opinion articles available on the web.
Description: La investigación tiene por objetivo caracterizar la teoría crítica como una alternativa de desarrollo profesional en la disciplina de enfermería. Metodológicamente de corte bibliográfico – documental; donde la hermenéutica se constituyó en la principal fuente de generación de información y con un diseño fue no-experimental. El corpus del estudio lo constituyeron las lecturas relacionadas a teorías en enfermería, contenidas en diferentes textos, artículos científicos y de opinión disponibles en la web.
URI: https://repositorio.uleam.edu.ec/handle/123456789/3706
ISSN: 2542-3088
Appears in Collections:ARTÍCULOS CIENTÍFICOS

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ARTÍCULO CIENTÍFICO.pdfPublicación de Impacto Regional136,78 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.