Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repositorio.uleam.edu.ec/handle/123456789/3706
Title: | La teoría crítica como alternativa de desarrollo profesional en la disciplina de Enfermería. |
Authors: | Pinargote Ch., Rosa d. Ponce L., Leonela L. Figueroa C., Fátima M. Muñiz T., Sandra J. |
Keywords: | ENFERMERÍA/ROL APRENDIZAJE |
Issue Date: | 1-Mar-2021 |
Citation: | Pinargote, R., Ponce, L., Figueroa, F. & Muñiz, S. (2021). La teoría crítica como alternativa de desarrollo profesional en la disciplina de Enfermería. Revista Arbitrada Interdisciplinaria Koinonía, Vol. 6, Núm. 11 (6), 70-82. |
Series/Report no.: | ULEAM-ENF;ART. 0005 |
Abstract: | The research aims to characterize critical theory as an alternative for professional development in the nursing discipline. Methodologically of bibliographic - documentary cut; where hermeneutics became the main source of information generation and with a non-experimental design. The corpus of the study was made up of readings related to nursing theories, contained in different texts, scientific articles and opinion articles available on the web. |
Description: | La investigación tiene por objetivo caracterizar la teoría crítica como una alternativa de desarrollo profesional en la disciplina de enfermería. Metodológicamente de corte bibliográfico – documental; donde la hermenéutica se constituyó en la principal fuente de generación de información y con un diseño fue no-experimental. El corpus del estudio lo constituyeron las lecturas relacionadas a teorías en enfermería, contenidas en diferentes textos, artículos científicos y de opinión disponibles en la web. |
URI: | https://repositorio.uleam.edu.ec/handle/123456789/3706 |
ISSN: | 2542-3088 |
Appears in Collections: | ARTÍCULOS CIENTÍFICOS |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
ARTÍCULO CIENTÍFICO.pdf | Publicación de Impacto Regional | 136,78 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.