Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uleam.edu.ec/handle/123456789/3747
Title: Efectos del COVID-19 en infantes.
Authors: Figueroa C., Fátima M.
Sanmartín M., Nube B.
Vélez M., María A.
Sornoza P., Alba A.
Keywords: EDUCACIÓN
SALUD
ANSIEDAD
Issue Date: 1-Oct-2020
Citation: Figueroa, F. Sanmartín, N. Vélez, M. & Sornoza, A. (2020). Efectos del COVID-19 en infantes. Revista Reciamuc. Vol. 4, (3). 360-366.
Series/Report no.: ULEAM-ENF;ART. 0014
Abstract: The pandemic triggered by the new coronavirus called Covid-19, has disrupted the global dynamics, both economic and social, social distancing, the quarantine that has caused the demobilization of billions of people, closure of companies, schools, universities, decline of cultural and leisure events, has generated stressful situations for people. Children do not escape these effects, since they are used to their daily habits and dynamics at school, at home and with their friends. The research methodology is a bibliographic review, supported by electronic media on the subject of study.
Description: La pandemia desencadenada por el nuevo coronavirus denominado Covid-19, ha trastocado la dinámica mundial, tanto económica como social, el distanciamiento social, la cuarentena que ha provocado la desmovilización de miles de millones de personas, cierre de empresas, escuelas, universidades, disminución de eventos culturales y de ocio, ha generado situaciones estresantes para las personas. Los niños no escapan a estos efectos, ya que están acostumbrados a sus hábitos y dinámicas diarios en su escuela, en su hogar y con sus amigos. La metodología de la investigación, es una revisión bibliográfica, apoyada en medios electrónicos sobre el tema de estudio.
URI: https://repositorio.uleam.edu.ec/handle/123456789/3747
ISSN: 2588-0748
Appears in Collections:ARTÍCULOS CIENTÍFICOS

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ARTÍCULO CIENTÍFICO.pdfPublicación de Impacto Regional149,42 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.