Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repositorio.uleam.edu.ec/handle/123456789/4972
Title: | Libro de experiencias vivenciales Unidad Educativa Fiscal “Aníbal San Andrés Robledo”. |
Authors: | Parrales Calderón, Karelyn Yuleisy |
Keywords: | LINGÜÍSTICA LITERATURA COMPRENSIÓN LECTORA ESCRITURA CREATIVA |
Issue Date: | 2024 |
Citation: | Parrales Calderón, K. Y. (2024). Libro de experiencias vivenciales Unidad Educativa Fiscal “Aníbal San Andrés Robledo”. (Tesis de Pregrado). Universidad Laica Eloy Alfaro de Manabí, Manta, Ecuador. |
Series/Report no.: | ULEAM-PLL;050 |
Abstract: | In the “Aníbal San Andrés Robledo” school, in the parallel Unified General Baccalaureate first year courses “A, B and C”, after carrying out the diagnostic evaluation and the respective analysis, it is determined that the main difficulties arise in the infrequent use adequate spelling rules, limitations when expressing ideas in metacognition questions, and poor participation in group discussions and activities; as well as poor ability to read and write different texts of different level of complexity. that was observed during the diagnostic period. The general objective involves learning and developing skills and competencies in the area of language and literature through the application of a methodology and active strategies in order to improve their learning process and contribute to the comprehensive training of first year high school students. While the specific ones will allow you to apply and acquire knowledge effectively through the use of strategies, methods and techniques to generate a positive and sustainable impact on student learning. Give support academic to students with difficulties in the area of Language and Literature, evaluating and designing work plans to improve their academic performance. And promote and motivate students to develop reading comprehension and writing skills through classroom participation. |
Description: | En la Unidad Educativa “Aníbal San Andrés Robledo” en los cursos de primero de Bachillerato General Unificado paralelos “A, B y C” después de la realizar la evaluación diagnóstica y del respectivo análisis se determina que las principales dificultades se presentan en el uso poco adecuado de las reglas ortográficas, limitaciones al expresar ideas en preguntas de metacognición y poca participación en discusiones y actividades grupales; así como poca habilidad para la lectura y escritura de diferentes textos de diferente nivel de complejidad. que se observó durante el periodo diagnóstico.El objetivo general involucra el aprender y desarrollar habilidades y competencias en el área de lengua y literatura a través de la aplicación de una metodología y estrategias activas con el fin de mejorar su proceso de aprendizaje y contribuir a la formación integral de los estudiantes de primero de bachillerato. Mientras que los específicos permitirán aplicar y adquirir conocimientos de manera efectiva mediante el uso de estrategias, métodos y técnicas para generar un impacto positivo y sostenible en el aprendizaje de los estudiantes. Brindar apoyo académico a estudiantes con dificultades en el área de Lengua y Literatura, evaluando y diseñando planes de trabajo para mejorar su desempeño académico. Y promover y motivar a los estudiantes al desarrollo de habilidades de lectura comprensiva y escritura mediante la participación en el aula. |
URI: | https://repositorio.uleam.edu.ec/handle/123456789/4972 |
Appears in Collections: | PEDAGOGÍA DE LA LENGUA Y LA LITERATURA |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
ULEAM-PLL-050.pdf | TESIS | 13,82 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.