Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:
https://repositorio.uleam.edu.ec/handle/123456789/5877
Título : | Rol del terapeuta ocupacional en trastorno por déficit de atención e hiperactividad. |
Autor : | Espinoza Tejena, Athina Marielyn |
Palabras clave : | TRASTORNO DÉFICIT DE ATENCIÓN E HIPERACTIVIDAD TERAPIA OCUPACIONAL REHABILITACIÓN NIÑOS |
Fecha de publicación : | 2024 |
Citación : | Espinoza Tejena, A. M. (2024). Rol del terapeuta ocupacional en trastorno por déficit de atención e hiperactividad. (Estudio de caso). Universidad Laica Eloy Alfaro de Manabí, Manta, Ecuador. |
Citación : | ULEAM-TO;0090 |
Resumen : | Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD) is considered one of the most frequent disorders in childhood, which causes deficits in executive functions, attention, perception, memory and concentration. These problems trigger deficits in motor, sensory, cognitive, communication and social participation skills. With the aim of mitigating the characteristics of this disorder in the areas of occupation, the following work was proposed, in which the role of the occupational therapist, intervention techniques and their benefits were identified through a systernatic review of the scientific literature, based on established parameters for the inclusion and exclusion of articles. A search for information from scientific publications related to the subject was carried out, where the positive and relevant impact on the intervention of this disorder was demonstrated, contributing to those symptoms characteristic of ADHD, improving impulsive and hyperactive behaviour in children and occupational performance in basic activities of daily living. |
Descripción : | El Trastorno por Déficit de Atención e Hiperactividad es considerado como uno de los trastornos más frecuentes en la infancia, el cual ocasiona deficiencias a nivel de las funciones ejecutivas, en la atención, percepción, memoria y concentración. Estos problemas son desencadenantes de déficits en las habilidades motoras; sensoriales, cognitivas, comunicativas y de participación social. |
URI : | https://repositorio.uleam.edu.ec/handle/123456789/5877 |
Aparece en las colecciones: | TERAPIA OCUPACIONAL |
Ficheros en este ítem:
Fichero | Descripción | Tamaño | Formato | |
---|---|---|---|---|
ULEAM-TO-0090.pdf | ESTUDIO DE CASO | 10,97 MB | Adobe PDF | Visualizar/Abrir |
Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.