Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uleam.edu.ec/handle/123456789/6681
Title: Impacto del libre acceso a información de calidad para el ejercicio docente de la Unidad Educativa Fiscal Pedro Atanasio Balda. Manta 2024.
Authors: Mafla Pachay, Josselyne Rosmery
Issue Date: 2024
Citation: Mafla Pachay, J. R. (2024). Impacto del libre acceso a información de calidad para el ejercicio docente de la Unidad Educativa Fiscal Pedro Atanasio Balda. Manta 2024. (Estudio de Caso). Universidad Laica Eloy Alfaro de Manabí, Manta, Ecuador.
Series/Report no.: ULEAM-GIG;076
Abstract: This thesis addressed the Impact of Free Access to Quality Information on the Teaching Practice of the Unidad Educativa Fiscal Pedro Atanasio Balda (UEF-PAB). This topic was raised based on the relevance of information resources in educational practice and the challenges faced by teachers to access reliable and updated tools. The research focused on identifying barriers, analyzing needs and proposing viable strategies that will optimize access to and use of information in the institution. The interest in carrying out this study arose from the need to improve the technological and methodological conditions at UEF-PAB, an institution that, despite its commitment to quality education, faced significant limitations in infrastructure and teacher training. These deficiencies had repercussions on both pedagogical planning and the quality of student learning. Therefore, this work sought to provide innovative solutions that would promote a more dynamic and effective educational environment.
Description: El presente trabajo de titulación abordó el Impacto del Libre Acceso a Información de Calidad para el Ejercicio Docente de la Unidad Educativa Fiscal Pedro Atanasio Balda (UEF-PAB). Este tema se planteó a partir de la relevancia de los recursos informativos en la práctica educativa y de los retos que enfrentaban los docentes para acceder a herramientas confiables y actualizadas. La investigación se enfocó en identificar barreras, analizar necesidades y proponer estrategias viables que optimizarán el acceso y uso de la información en la institución.
URI: https://repositorio.uleam.edu.ec/handle/123456789/6681
Appears in Collections:GESTIÓN DE INFORMACIÓN GERENCIAL

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ULEAM-GIG-076.pdfESTUDIO DE CASO2,56 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.