Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repositorio.uleam.edu.ec/handle/123456789/8079
Title: | Herramientas digitales en la enseñanza literaria en el siglo XXI. |
Authors: | Martínez Sánchez, Junior Enrique |
Keywords: | HERRAMIENTAS DIGITALES LITERATURA ENSEÑANZA |
Issue Date: | 2025 |
Citation: | Martínez Sánchez, J. E. (2025). Herramientas digitales en la enseñanza literaria en el siglo XXI. (Proyecto de Investigación). Universidad Laica Eloy Alfaro de Manabí, Manta, Ecuador. |
Series/Report no.: | ULEAM-PLL;085 |
Abstract: | This research seeks to analyze digital tools in literary teaching in the 21st century for the development, comprehension, and analysis of literary texts. This study is based on Vygotsky's theory of activity, placing technological devices as learning tools. It also explores Jean Piaget's theory of plasticity; it also explores interviews and readings of several articles by Bill Gates, who states that "this is a digital age." This work is based on a mixed approach, which was demonstrated through an interview with a teacher and a survey of a student population. |
Description: | En la presente investigación se busca analizar las herramientas digitales en la enseñanza literaria en el siglo XXI para el desarrollo, la comprensión y el análisis de los textos literarios. Este estudio se basa en la teoría de Vygotsky con su teoría de la actividad, poniendo a los dispositivos tecnológicos como herramientas de aprendizajes. Jean Piaget y su teoría de plasticidad; también se realizó la exploración de entrevistas y lectura de varios artículos de Bill Gates, quien afirma que: “esta es una era digital”. |
URI: | https://repositorio.uleam.edu.ec/handle/123456789/8079 |
Appears in Collections: | PEDAGOGÍA DE LA LENGUA Y LA LITERATURA |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
ULEAM-PLL-085.pdf | PROYECTO DE INVESTIGACIÓN | 12,38 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.