Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: https://repositorio.uleam.edu.ec/handle/123456789/8090
Título : Teaching English as a Foreign Language Application Process.
Autor : Mendoza García, Kerly Melissa
Palabras clave : ECRIF
FMU
PDP
PDREE
TEFL
ESTRUCTURA DE LA LENGUA
EXPRESIÓN ORAL
COMPRENSIÓN AUDITIVA
ESCRITURA
Fecha de publicación : 2025
Citación : Mendoza García, K. M. (2025). Teaching English as a Foreign Language Application Process. (Integración Curricular). Universidad Laica Eloy Alfaro de Manabí, Manta, Ecuador.
Citación : ULEAM-IDI-NYE;067
Resumen : This practical work examines the joint application of the four frameworks in teaching English as a foreign language: ECRIF (Encounter, Clarification, Recall, Internalization, Fluency), FMU (Form, Meaning, Use), PDP (Pre-, During, Post) and PDREE (Preparation, Drafting, Revision, Editing, Extension). The FMU model is based on the structure of language, considering form, meaning and use in various contexts, thus ensuring dynamic and functional learning. The ECRIF framework focuses on oral expression through sequential stages that facilitate learners' development of authentic language, resolution of doubts and reinforcement of content. The PDP plans listening and reading comprehension in three phases: before, during and after, thus promoting the motivation of prior knowledge. Finally, the PDREE is a structured writing model that guides students from planning to extension. The integration of these frameworks offers a complete and balanced methodological framework to foster the development of the four language skills, contributing to progressive and meaningful learning, optimized for various educational contexts.
Descripción : Este trabajo práctico examina la aplicación conjunta de los cuatro marcos en la enseñanza del inglés como lengua extranjera: ECRIF (Encuentro, Clarificación, Recordación, Internalización, Fluidez), FMU (Forma, Significado, Uso), PDP (Pre-, Durante, Post) y PDREE (Preparación, Redacción, Revisión, Edición, Extensión). El modelo FMU se basa en la estructura de la lengua, considerando la forma, el significado y el uso en diversos contextos, garantizando así un aprendizaje dinámico y funcional.
URI : https://repositorio.uleam.edu.ec/handle/123456789/8090
Aparece en las colecciones: IDIOMAS NACIONALES Y EXTRANJEROS

Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción Tamaño Formato  
ULEAM-IDI-NYE-067.pdfINTEGRACIÓN CURRICULAR22,12 MBAdobe PDFVisualizar/Abrir


Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.