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dc.contributor.authorGarcía Cedeño, Mary Elisa-
dc.date.accessioned2024-09-26T21:10:16Z-
dc.date.available2024-09-26T21:10:16Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.citationGarcía Cedeño, M. E. (2024). Análisis de la comercialización de cerámica artesanal de la pila Manabí y su incidencia en Europa 2022. (Estudio de Caso). Universidad Laica Eloy Alfaro de Manabí, Manta, Ecuador.es
dc.identifier.urihttps://repositorio.uleam.edu.ec/handle/123456789/5664-
dc.descriptionEl presente trabajo es llevado a cabo con el fin de analizar la comercialización de cerámica artesanal de La Pila Manabí y su incidencia en el mercado Europeo a través de la aplicación metodológica cualitativa con la que se logre describir el comportamiento como características del objeto de estudio, donde se determina que el mercado italiano se convierte en un atractivo tras la identificación de los ingresos, gustos y preferencias de las personas que residen en este país.es
dc.description.abstractThe present work is carried out in order to analyze the commercialization of artisanal ceramics from La Pila Manabí and its impact on the European market through the qualitative methodological application with which the behavior is described as characteristics of the object of study, where it is determined that the Italian market becomes attractive after the identification of the income, tastes and preferences of the people who reside in this country, allowing the growth of this sector, in which for these results to occur, a set of strategies such as a framework of laws that encourages and regulates these activities to achieve transparent and direct relationships, eliminating the cancellation of intermediaries and applying fair prices, which is why the continuous training of artisans also becomes necessary, developing skills that allow them to increase productivity with the investment of modern machinery, thus leading to the sustainability of this activity.es
dc.language.isoeses
dc.relation.ispartofseriesULEAM-COM;0123-
dc.subjectCOMERCIALIZACIÓNes
dc.subjectCERÁMICA ARTESANALes
dc.subjectMERCADO EUROPEO ITALIANOes
dc.titleAnálisis de la comercialización de cerámica artesanal de la pila Manabí y su incidencia en Europa 2022.es
dc.typeOtheres
Aparece en las colecciones: COMERCIO EXTERIOR

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