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Título : La calidad del servicio y su influencia en la satisfacción del cliente en la lubricadora Jaime Chávez Gutiérrez en la ciudad de Manta 2023.
Autor : Manzaba Mera., Gisella Brigit
Palabras clave : MANUALES (A33)
ESTUDIO CUANTITATIVO (B23)
PRUEBA DE HIPÓTESIS (C12)
Fecha de publicación : 2024
Citación : Manzaba Mera, G. B. (2024). La calidad del servicio y su influencia en la satisfacción del cliente en la lubricadora Jaime Chávez Gutiérrez en la ciudad de Manta 2023. (Tesina). Universidad Laica Eloy Alfaro de Manabí, Manta, Ecuador.
Citación : ULEAM-ADM;0237
Resumen : This research, prior to obtaining a degree in business administration from the Laica Eloy Alfaro University of Manabí, supports the development of two themes or variables, the independent one that is presented as X Quality of the service, and the dependent one that is presented as and customer satisfaction. In view of the problems referred to with clients and complaints of delays in service and uncomfortable waiting areas. The methodology used is descriptive in scope, non-experimental – transversal and quantitative in design. To determine the correlation, descriptive statistics and correlational analysis with the SPSS Statistics system were used. With which it was possible to determine a high positive correlation of 0.897 with a level of significance even lower than 0.01. The data collection instrument was adopted from the theories of (Parasuraman, Zeithaml, & Berry, 1988) (Mejías Acosta & Sergey Manrique, 2011) with a reliability according to the Cronbach alpha instrument of 0.995. This research project determines influence between the variables and therefore accepts the alternative hypothesis that was initially proposed.
Descripción : La presente investigación previo a la obtención del título de licenciada en administración de empresas por la universidad Laica Eloy Alfaro de Manabí, sostiene el desarrollo de dos temáticas o variables, la independiente que se presenta como X Calidad del servicio, y la dependiente que se presenta como Y satisfacción del cliente. En vista a la problemática referida con los clientes y las quejas de demoras en la atención y áreas de espera incomodas. La metodología utilizada es de alcance descriptivo, diseño no experimental – transversal y de tipo cuantitativo.
URI : https://repositorio.uleam.edu.ec/handle/123456789/5768
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