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Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.authorMayorga Acero, Cristian Vladimir-
dc.date.accessioned2025-03-02T04:31:52Z-
dc.date.available2025-03-02T04:31:52Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.citationMayorga Acero, C. V. (2024). Estudio de factibilidad para la creación de una empresa dedicada a la comercialización de prendas de vestir para caballero en la ciudad de Manta-Ecuador. (Tesis de Pregrado). Universidad Laica Eloy Alfaro de Manabí, Manta, Ecuador.es
dc.identifier.urihttps://repositorio.uleam.edu.ec/handle/123456789/6591-
dc.descriptionEl presente proyecto fue elaborado con la finalidad de crear una empresa dedicada a la comercialización de prendas de vestir para caballero en la Ciudad de Manta- Ecuador, además de realizar un análisis estratégico de la viabilidad de este modelo de emprendimiento, para luego diseñar un plan comercial que permita investigar las exigencias del mercado consumidor y conocer a través de un plan técnico organizacional la capacidad para comercializar las prendas de vestir para caballero y así determinar la viabilidad a través del análisis financiero.es
dc.description.abstractThis project was developed with the purpose of creating a company dedicated to the marketing of men's clothing in the City of Manta-Ecuador, in addition to carrying out a strategic analysis of the viability of this business model, and then designing a plan. commercial that allows investigating the demands of the consumer market and knowing, through an organizational technical plan, the capacity to market men's clothing and thus determining viability through financial analysis. The study begins with an analysis of the macroeconomic and microeconomic environment, using data from the National Institute of Statistics and Censuses (INEC) to identify demographic and economic trends that influence the demand for marketing of clothing. Through surveys and market studies, the preferences of local consumers are determined, as well as the characteristics of the target market. In the financial part, it shows a detailed analysis of investment costs, projections of income and operating expenses, and an evaluation of long-term profitability. The Net Present Value (NPV) and the Internal Rate of Return (IRR) are used as indicators to determine the economic viability of the project. The results indicate that the project is not only viable, but also profitable, with a high potential for success in the local market. Finally, it concludes with recommendations for the implementation of the project, suggesting the formation of strategic alliances and the importance of continuous control to ensure the sustainability of the business.es
dc.language.isoeses
dc.relation.ispartofseriesULEAM_ADM;0395-
dc.subjectVIABILIDADes
dc.subjectFINANCIEROes
dc.subjectMERCADOes
dc.subjectEMPRESAes
dc.subjectCOMERCIALIZACIÓNes
dc.subjectROPAes
dc.titleEstudio de factibilidad para la creación de una empresa dedicada a la comercialización de prendas de vestir para caballero en la ciudad de Manta-Ecuador.es
dc.typeThesises
Aparece en las colecciones: ADMINISTRACIÓN DE EMPRESAS

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