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Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.authorBarreiro Vera, Edgar German-
dc.date.accessioned2025-09-23T15:17:21Z-
dc.date.available2025-09-23T15:17:21Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.citationBarreiro Vera, E. G. (2025). Marketing sensorial y su efecto en la fidelización de clientes Tasty-Manta. (Artículo Científico). Universidad Laica Eloy Alfaro de Manabí, Manta, Ecuador.es
dc.identifier.urihttps://repositorio.uleam.edu.ec/handle/123456789/8228-
dc.descriptionEn esta investigación analizamos cómo el marketing sensorial influye en la fidelización de clientes del restaurante Tasty ULEAM en Manta. Se aplicó un enfoque cuantitativo, método deductivo y diseño correlacional, no experimental, transversal y exploratorio. La muestra incluyó 418 estudiantes que respondieron un cuestionario con escala Likert. Los datos se analizaron con IBM SPSS 27.0, y el resultado obtenido un Alfa de Cronbach de 0,964, que indica alta confiabilidad.es
dc.description.abstractIn this research, we analyzed how sensory marketing influences customer loyalty at the Tasty ULEAM restaurant in Manta. A quantitative approach was applied, using the deductive method and a correlational, non-experimental, cross-sectional, and exploratory design. The sample included 418 students who responded to a Likert-scale questionnaire. Data were analyzed with IBM SPSS 27.0, yielding a Cronbach’s Alpha of 0.964, indicating high reliability. A positive correlation was found between sensory marketing and loyalty, confirmed by Kendall’s (0.604) and Spearman’s (0.749) coefficients. The analysis shows that sensory stimuli, along with perceived value, satisfaction, and brand connection, influence customer loyalty. The findings highlight the importance of implementing consistent sensory strategies in the gastronomic sector to strengthen the bond with consumers.es
dc.language.isoeses
dc.relation.ispartofseriesULEAM-MCT;026-
dc.subjectMULTISENSORIALes
dc.subjectEXPERIENCIAes
dc.subjectCLIENTES POTENCIALESes
dc.subjectPERCEPCIÓNes
dc.subjectVALOR PERCIBIDOes
dc.titleMarketing sensorial y su efecto en la fidelización de clientes Tasty-Manta.es
dc.typeArticlees
Aparece en las colecciones: MERCADOTECNIA

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