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Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.authorBravo Zambrano, María Skarleth-
dc.date.accessioned2025-09-23T15:40:23Z-
dc.date.available2025-09-23T15:40:23Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.citationBravo Zambrano, M. S. (2025). Neuromarketing: incidencia en respuestas emocionales en onomatopeyas de la Universidad Laica Eloy Alfaro – Matriz. (Artículo Científico). Universidad Laica Eloy Alfaro de Manabí, Manta, Ecuador.es
dc.identifier.urihttps://repositorio.uleam.edu.ec/handle/123456789/8231-
dc.descriptionLa investigación explora cómo el neuromarketing influye en las emociones provocadas por las onomatopeyas presentes en la Universidad Laica Eloy Alfaro de Manabí sede Matriz, el estudio se enfoca en sonidos característicos del campus y en cómo estos estímulos auditivos afectan las emociones de la comunidad universitaria, resaltando la importancia del neuromarketing auditivo.es
dc.description.abstractThe research explores how neuromarketing influences the emotions provoked by the onomatopoeias present at the Universidad Laica Eloy Alfaro de Manabí, the study focuses on characteristic sounds of the campus and how these auditory stimuli affect the emotions of the university community, the study focuses on the importance of auditory neuromarketing, it adopts a quantitative approach, a survey was carried out on a random sample of 399 people, and analysed using statistical methods on a Likert scale in IBM SPSS 25, his analysis provides key information on the relationship between sounds and emotions, which allows us to design strategies to enrich the experience of community members and strengthen the sound identity of the ULEAM.es
dc.language.isoeses
dc.relation.ispartofseriesULEAM-MCT;029-
dc.subjectNEUROMARKETINGes
dc.subjectRESPUESTAS EMOCIONALESes
dc.subjectONOMATOPEYASes
dc.subjectPERCEPCIÓN AUDITIVAes
dc.subjectNEUROMARKETING AUDITIVOes
dc.titleNeuromarketing: incidencia en respuestas emocionales en onomatopeyas de la Universidad Laica Eloy Alfaro – Matriz.es
dc.typeArticlees
Aparece en las colecciones: MERCADOTECNIA

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