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dc.contributor.authorMontesdeoca Ortiz, Juan Rickar-
dc.date.accessioned2025-09-23T20:53:39Z-
dc.date.available2025-09-23T20:53:39Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.citationMontesdeoca Ortiz, J. R. (2025). Plan de negocio para la creación de una microempresa Montesmar S.A dedicada a la comercialización y exportación de camarón, ubicada en el cantón Pedernales. (Emprendimiento). Universidad Laica Eloy Alfaro de Manabí, Manta, Ecuador.es
dc.identifier.urihttps://repositorio.uleam.edu.ec/handle/123456789/8263-
dc.descriptionEl presente proyecto se basó en dar a conocer la “El plan de negocio para la creación de la microempresa Montesmar S.A., la cual se dedicará a la comercialización y exportación de camarón, ubicada en el cantón Pedernales. Esta idea surgió al ver la gran demanda de camarón que existe tanto a nivel nacional como internacional, buscando así ofrecerlo como un producto de calidad, aprovechando los recursos naturales de la costa. Por lo tanto, se tiene como objetivo general elaborar un plan de negocio para la creación de una microempresa dedicada a la comercialización y exportación de camarón.es
dc.description.abstractThis project was based on publicizing the "Business plan for the creation of the micro- enterprise Montesmar S.A., which will be dedicated to the commercialization and export of shrimp, located in the canton of Pedernales. This idea arose from observing the high demand for shrimp both nationally and internationally, with the aim of offering it as a quality product, taking advantage of the natural resources of the coast. Therefore, the overall objective is to develop a business plan for the creation of a micro-enterprise dedicated to the marketing and export of shrimp. It should be noted that, to carry out this project, the study methodology used was based on bibliographic research, statistical analysis, and fieldwork, which revealed the high demand for shrimp and determined its high acceptance due to its flavor, texture, and quality. For this reason, at Montesmar S.A., we seek to build a trusted brand by offering shrimp with these qualities. It is essential to understand that teamwork is fundamental, which is why partnerships will be established with local suppliers, financial institutions, and distribution channels. In addition, the brand will be promoted in the market through social media, websites, and physical advertising. Therefore, the total investment for the project is $143,876.00, of which 65% ($92,824) will come from a loan and 35% from equity ($51,051). The project has an IRR of 35.05% and an ROI of 0.30%, demonstrating that the project is profitable and that the payback period will be less than 3 years and 28 days.es
dc.language.isoeses
dc.relation.ispartofseriesULEAM-MCT;061-
dc.titlePlan de negocio para la creación de una microempresa Montesmar S.A dedicada a la comercialización y exportación de camarón, ubicada en el cantón Pedernales.es
dc.typeOtheres
Aparece en las colecciones: MERCADOTECNIA

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