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Título : La calidad del servicio y su influencia en la fidelización de trasporte indrive en Manta.
Autor : Cabal Cedeño, Lexy Angelica
Palabras clave : IDENTIFICAR
FIDELIZACIÓN
CAPACIDAD
CLIENTE
INNOVAR
SATISFACCIÓN
CALIDAD DEL SERVICIO
EMPATÍA
Fecha de publicación : 2025
Citación : Cabal Cedeño, L. A. (2025). La calidad del servicio y su influencia en la fidelización de trasporte indrive en Manta. (Articulo Científico). Universidad Laica Eloy Alfaro de Manabí, Manta, Ecuador.
Citación : ULEAM-MCT;064
Resumen : The present research aims to analyze how service quality influences inDrive transportation loyalty in Manta. The study employs an exploratory quantitative methodology with a non-experimental design and a descriptive, explanatory, documentary, correlational, bibliographic and field approach. Data collection methods were applied to 384 respondents to understand user perceptions and the impact of factors related to service quality to assess key dimensions such as empathy, safety and service responsiveness, as well as loyalty indicators such as loyalty, perceived value and differentiation. The research seeks to identify the key elements that contribute to strengthening long-term relationships with users, using statistical tools and correlation analysis to establish significant findings. The results show that the positive perception of quality does have a direct influence on the user's decision to continue using the platform. The research suggests that improving key aspects of service can significantly strengthen customer loyalty and increase InDrive's competitiveness in the local market.
Descripción : La presente investigación tiene como objetivo analizar cómo la calidad del servicio influye en la fidelización de transporte inDrive en Manta. El estudio emplea una metodología cuantitativa y cualitativo exploratoria con un diseño no experimental y un enfoque descriptivo, explicativo, documental, correlacional, bibliográfico y de campo. Se aplicaron métodos de recolección de datos a 384 encuestado para comprender las percepciones de los usuarios y el impacto de los factores relacionados con la calidad del servicio para evaluar dimensiones clave como la empatía, seguridad y capacidad de respuesta del servicio, así como indicadores de fidelización como la lealtad, el valor percibido y la diferenciación.
URI : https://repositorio.uleam.edu.ec/handle/123456789/8270
Aparece en las colecciones: MERCADOTECNIA

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