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https://repositorio.uleam.edu.ec/handle/123456789/4871
Registro completo de metadatos
Campo DC | Valor | Lengua/Idioma |
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dc.contributor.author | Zamora Quijije, Joostin Yamileth | - |
dc.date.accessioned | 2023-12-14T19:44:10Z | - |
dc.date.available | 2023-12-14T19:44:10Z | - |
dc.date.issued | 2023 | - |
dc.identifier.citation | Zamora Quijije, J. Y. (2023). Las relaciones amorosas y su influencia en el desempeño académico de las y los estudiantes de la ULEAM, período 2022-20223. (Tesis de Pregrado). Universidad Laica Eloy Alfaro de Manabí, Manta, Ecuador. | es |
dc.identifier.uri | https://repositorio.uleam.edu.ec/handle/123456789/4871 | - |
dc.description | Las relaciones amorosas constituyen parte de la vida de todo ser humano, el problema radica cuando se toman decisiones de manera incorrecta, lo cual afecta la vida de los involucrados; si se contextualiza esta problemática en los jóvenes universitarios cuando se enamoran pueden llegar a un punto de dependencia hacia su pareja y esto les dificulta seguir con sus vidas de manera normal, además de cumplir con sus actividades académicas de manera responsable, es decir no priorizan sus metas profesionales ni a corto, largo o mediano plazo. El objetivo de esta investigación fue analizar la intervención del Trabajador Social de la Dirección de Bienestar, Cultura, Admisión y Nivelación Universitaria, ULEAM en la orientación estudiantil para el cumplimiento de metas profesionales y proyecto de vida. | es |
dc.description.abstract | Love relationships are part of the life of every human being, the problem lies when decisions are made incorrectly, which affects the lives of those involved; If this problem is contextualized in young university students when they fall in love they can reach a point of dependence on their partner and this makes it difficult for them to continue with their lives in a normal way, in addition to fulfilling their academic activities responsibly, that is, they do not prioritize their professional goals or in the short, long or medium term. The objective of this research was to analyze the intervention of the Social Worker of the Directorate of Welfare, Culture, Admission and University Leveling, ULEAM in student orientation for the fulfillment of professional goals and life project. The methodology of this research was qualitative because only narrative data were collected from the key informants to whom the technique of interviewing the Social Worker of the Directorate of Welfare, Culture, Admission and University Leveling, ULEAM was applied. Another of the key informants were 6 students and 6 professors of the Eloy Alfaro Lay University who indicated their thoughts through a questionnaire of previously elaborated questions. The results indicated that the intervention of the social worker is indispensable in the orientation and awareness of this problem with the different techniques and strategies applied. It is concluded that love relationships in the university stage represent a risk factor when prioritized over studies, thus generating various repercussions in their lives. | es |
dc.language.iso | es | es |
dc.relation.ispartofseries | ULEAM-TS;0095 | - |
dc.subject | RELACIONES AMOROSAS | es |
dc.subject | DESEMPEÑO ACADÉMICO | es |
dc.subject | ESTUDIANTES | es |
dc.subject | EDUCACIÓN SUPERIOR | es |
dc.subject | INTERVENCIÓN SOCIAL | es |
dc.title | Las relaciones amorosas y su influencia en el desempeño académico de las y los estudiantes de la ULEAM, período 2022-20223. | es |
dc.type | Thesis | es |
Aparece en las colecciones: | TRABAJO SOCIAL |
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Fichero | Descripción | Tamaño | Formato | |
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ULEAM-TS-0095.pdf | TESIS | 1,05 MB | Adobe PDF | Visualizar/Abrir |
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