Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: https://repositorio.uleam.edu.ec/handle/123456789/8089
Registro completo de metadatos
Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.authorMacías Mendoza, Adrián Fernando-
dc.date.accessioned2025-09-17T14:17:02Z-
dc.date.available2025-09-17T14:17:02Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.citationMacías Mendoza, A. F. (2025). TEFL Application Process (Integración Curricular). Universidad Laica Eloy Alfaro de Manabí, Manta, Ecuador.es
dc.identifier.urihttps://repositorio.uleam.edu.ec/handle/123456789/8089-
dc.descriptionEste documento explora cómo aplicar metodologías de enseñanza de inglés como lengua extranjera (TEFL) las cuales buscan un desarrollo equitativo de las cuatro habilidades relacionadas al idioma inglés: hablar, escuchar, leer y escribir.es
dc.description.abstractThis document explores how to apply Teaching English as a Foreign Language (TEFL) methodologies that seek an equitable development of the four English language skills: speaking, listening, reading and writing. Three main approaches are discussed: ECRIF (Encounter, Clarify, Remember, Internalize, Fluently Use): Used to improve the oral expression effectively. PDP (Pre, During, Post): Intended to measure listening comprehension and reading comprehension. PDREE (Preparation, Drafting, Revising, Editing, Extension): Aims to develop writing skills. After the review, the objective is to show how these methods promote meaningful and student-centered learning; in addition, they can be modified to different English teaching environments. Finally, it is shown how to integrate these models in the classroom; therefore, achieving a meaningful learning approach.es
dc.language.isoenes
dc.relation.ispartofseriesULEAM-IDI-NYE;066-
dc.subjectLENGUA EXTRANJERAes
dc.subjectTEFLes
dc.subjectIDIOMA INGLÉSes
dc.subjectECRIFes
dc.subjectEXPRESIÓN ORALes
dc.subjectPDPes
dc.subjectCOMPRESIÓN AUDITIVAes
dc.subjectCOMPRESIÓN LECTORAes
dc.subjectPDREEes
dc.titleTEFL Application Processes
dc.typeOtheres
Aparece en las colecciones: IDIOMAS NACIONALES Y EXTRANJEROS

Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción Tamaño Formato  
ULEAM-IDI-NYE-066.pdfINTEGRACIÓN CURRICULAR43,84 MBAdobe PDFVisualizar/Abrir


Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.