Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:
https://repositorio.uleam.edu.ec/handle/123456789/8089
Registro completo de metadatos
Campo DC | Valor | Lengua/Idioma |
---|---|---|
dc.contributor.author | Macías Mendoza, Adrián Fernando | - |
dc.date.accessioned | 2025-09-17T14:17:02Z | - |
dc.date.available | 2025-09-17T14:17:02Z | - |
dc.date.issued | 2025 | - |
dc.identifier.citation | Macías Mendoza, A. F. (2025). TEFL Application Process (Integración Curricular). Universidad Laica Eloy Alfaro de Manabí, Manta, Ecuador. | es |
dc.identifier.uri | https://repositorio.uleam.edu.ec/handle/123456789/8089 | - |
dc.description | Este documento explora cómo aplicar metodologías de enseñanza de inglés como lengua extranjera (TEFL) las cuales buscan un desarrollo equitativo de las cuatro habilidades relacionadas al idioma inglés: hablar, escuchar, leer y escribir. | es |
dc.description.abstract | This document explores how to apply Teaching English as a Foreign Language (TEFL) methodologies that seek an equitable development of the four English language skills: speaking, listening, reading and writing. Three main approaches are discussed: ECRIF (Encounter, Clarify, Remember, Internalize, Fluently Use): Used to improve the oral expression effectively. PDP (Pre, During, Post): Intended to measure listening comprehension and reading comprehension. PDREE (Preparation, Drafting, Revising, Editing, Extension): Aims to develop writing skills. After the review, the objective is to show how these methods promote meaningful and student-centered learning; in addition, they can be modified to different English teaching environments. Finally, it is shown how to integrate these models in the classroom; therefore, achieving a meaningful learning approach. | es |
dc.language.iso | en | es |
dc.relation.ispartofseries | ULEAM-IDI-NYE;066 | - |
dc.subject | LENGUA EXTRANJERA | es |
dc.subject | TEFL | es |
dc.subject | IDIOMA INGLÉS | es |
dc.subject | ECRIF | es |
dc.subject | EXPRESIÓN ORAL | es |
dc.subject | PDP | es |
dc.subject | COMPRESIÓN AUDITIVA | es |
dc.subject | COMPRESIÓN LECTORA | es |
dc.subject | PDREE | es |
dc.title | TEFL Application Process | es |
dc.type | Other | es |
Aparece en las colecciones: | IDIOMAS NACIONALES Y EXTRANJEROS |
Ficheros en este ítem:
Fichero | Descripción | Tamaño | Formato | |
---|---|---|---|---|
ULEAM-IDI-NYE-066.pdf | INTEGRACIÓN CURRICULAR | 43,84 MB | Adobe PDF | Visualizar/Abrir |
Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.