Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: https://repositorio.uleam.edu.ec/handle/123456789/5538
Título : Compelling Reading Skills in English Classes through Guided Discovery Strategy.
Autor : Castro Vélez, Katherine Elizabeth
Vega Zambrano, Samantha Priscila
Palabras clave : COMPELLING
READING COMPREHENSION
GUIDED DISCOVERY STRATEGY
TEACHING ENGLISH
Fecha de publicación : 2024
Citación : Castro Vélez, K. E. y Vega Zambrano, Z. P. (2024). Compelling Reading Skills in English Classes through Guided Discovery Strategy. (Artículo). Universidad Laica Eloy Alfaro de Manabí, Manta, Ecuador.
Citación : ULEAM-IDI-NYE;014
Resumen : The purpose ofthis article is to presenta review of how the guided discovery strategy favors the development of reading comprehension ski lis and at the same time allows the acquisition ofvocabulary and the improvement of grammar in the teaching ofEnglish as a foreign language. The methodology used consists of a bibliographic and documentary review of academic texts based on hermeneutic analysis. The results ofthis research allow us to understand that reading comprehension is of interest as a means to develop cognitive ski lis and even helps them to become familiar with different reading styles, besides constituting a meaningful learning process, achieving an independent mastery of their skills, knowledge and abilities when leaming a language. This article concludes that persuasive reading and guided discovery are effective strategies for teaching reading comprehension. Persuasive texts facilitate comprehension, while guided discovery actively engages students in their own leaming, thus improving outcomes.
Descripción : El propósito de este artículo es presentar una revisión de cómo la estrategia de descubrimiento guiado favorece el desarrollo de habilidades de comprensión lectora, permitiendo la adquisición de vocabulario y la mejora de la gramática en la enseñanza del inglés como lengua extranjera. La metodología utilizada consiste en una revisión bibliográfica y documental de textos académicos basada en el análisis hermenéutico.
URI : https://repositorio.uleam.edu.ec/handle/123456789/5538
Aparece en las colecciones: IDIOMAS NACIONALES Y EXTRANJEROS

Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción Tamaño Formato  
ULEAM-IDI-NYE-014.pdfARTÍCULO8,26 MBAdobe PDFVisualizar/Abrir


Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.