Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: https://repositorio.uleam.edu.ec/handle/123456789/5871
Título : Uso de videojuegos en el ocio de los niños con trastornos del aprendizaje.
Autor : Ávila Tejena, Jesús Fernando
Baque Chica, Dayelli María
Palabras clave : VIDEOJUEGOS
OCIO
TRASTORNOS DE APRENDIZAJE
Fecha de publicación : 2024
Citación : Ávila Tejena, J. F. y Baque Chica, D. M. (2024). Uso de videojuegos en el ocio de los niños con trastornos del aprendizaje. (Estudio de caso). Universidad Laica Eloy Alfaro de Manabí, Manta, Ecuador.
Citación : ULEAM-TO;0084
Resumen : Chilclren with learning disabilities face challenges in the school, social and family environments. This can have repercussions on their integral development. In this scenario, leisure emerges as an essential space to promote their development and quality of life. In this digital era, video games arouse great interest and can complement school learning, helping children to reinforce concepts and academic skills in a playful way, offering multiple benefits and opportunities especially for populations with specific needs. This study, based on a review of scientific literature, aimed to determine the impact of video games as a leisure too[ in children with lcarning disorders, resulting in the conclusion that video games can have a positivc impact bccoming a valuablc tool in occupational thcrapy, providing cognitive, motor, social and emotional benefíts. With proper selection and supervision, video games can enrich the therapeutic process and contribute to the overall development of children with learning disabilities.
Descripción : Los niños con trastornos de aprendizajes enfrentan desafios en el ámbito escolar, social, y familiar. Lo que puede repercutir en su desarrollo integral. En este escenario, el ocio emerge como un espacio esencial para fomentar su desarrollo y calidad de vida.
URI : https://repositorio.uleam.edu.ec/handle/123456789/5871
Aparece en las colecciones: TERAPIA OCUPACIONAL

Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción Tamaño Formato  
ULEAM-TO-0084.pdfESTUDIO DE CASO16,19 MBAdobe PDFVisualizar/Abrir


Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.