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https://repositorio.uleam.edu.ec/handle/123456789/5876
Título : | Método tomatis como medio terapéutico en niños con trastornos por déficid de atención e hiperactividad. |
Autor : | Delgado Parrales, Gabriela Alejandra |
Palabras clave : | MÉTODO TOMATIS TDAH ESTIMULACIÓN AUDITIVA DESARROLLO INFANTIL REGULACIÓN EMOCIONAL |
Fecha de publicación : | 2024 |
Citación : | Delgado Parrales, G. A. (2024). Método tomatis como medio terapéutico en niños con trastornos por déficid de atención e hiperactividad. (Tesis de Pregrado). Universidad Laica Eloy Alfaro de Manabí, Manta, Ecuador. |
Citación : | ULEAM-TO;0089 |
Resumen : | The Tomatis Method, developed by Dr. Alfred Tomatis in the 1950s, is an auditory stimulation technique used as an intervention for ADHD. This technique uses music with frequency variations, such as Mozart's compositions, to keep the brain in an alert state, improving attention and information processing. In its practice, a device called an "electronic ear" is used that alternates low and high frequencies to optimize sound transmission to the brain, which in turn improves hearing ability and concentration. This summary examines the impact of the Tomatis Method on child development, highlighting its influence on communicative and emotional skills and areas of the brain related to emotional regulation and stress management, such as the limbic system and the prefrontal cortex. Although it presents potential benefits, the implementation of the Tomatis Method faces challenges, such as the scarcity of specific studies on its efficacy in ADHD and the need for trained professionals, where integrating this technique into a multidisciplinary therapeutic approach could improve the treatment of ADHD. |
Descripción : | El Método Tomatis, desarrollado por el Dr. Alfred Tomatis en la década de 1950, es una técnica de estimulación auditiva que se utiliza como intervención para el TDAH, esta técnica emplea música con variaciones de frecuencia, como las composiciones de Mozart, para mantener el cerebro en un estado de alerta, mejorando la atención y el procesamiento de la información, donde en su práctica, se utiliza un dispositivo llamado "oído electrónico" que alterna frecuencias graves y agudas para optimizar la transmisión del sonido al cerebro, lo que a su vez mejora la capacidad auditiva y la concentración. |
URI : | https://repositorio.uleam.edu.ec/handle/123456789/5876 |
Aparece en las colecciones: | TERAPIA OCUPACIONAL |
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ULEAM-TO-0089.pdf | ESTUDIO DE CASO | 558,54 kB | Adobe PDF | Visualizar/Abrir |
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