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Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.authorCepeda Pico, Mayerly Lisbeth-
dc.date.accessioned2025-03-12T21:08:06Z-
dc.date.available2025-03-12T21:08:06Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.citationCepeda Pico, M. L. (2024). Neuromarketing: influencia en la decisión de consumidores del sector turístico enfocado en gastronomía GAD Manta. (Artículo científico). Universidad Laica Eloy Alfaro de Manabí, Manta, Ecuador.es
dc.identifier.urihttps://repositorio.uleam.edu.ec/handle/123456789/6831-
dc.descriptionEl objetivo de esta investigación es determinar cómo el neuromarketing influye en las decisiones de los consumidores del sector turístico enfocado en la gastronomía en el GAD Manta. La metodología tuvo un enfoque mixto donde se realizaron entrevistas a tres turistas y un funcionario del GAD, además de 383 encuestas a turistas nacionales y extranjeros.es
dc.description.abstractThe objective of this research was to determine how neuromarketing influences consumer decisions in the gastronomy-focused tourism sector in Manta GAD. Interviews were conducted with three tourists and one GAD official, in addition to 383 surveys with national and foreign tourists. The results showed that neuromarketing strategies, such as the use of visual elements and advertising on social networks, significantly impact tourists’ perception and purchasing decisions. Service quality and the promotion of gastronomic events are also identified as key factors for visitor satisfaction and loyalty. In conclusion, the study shows the relevance of these strategies to strengthen Manta’s tourism and gastronomy positioning, meeting the specific objectives set.es
dc.language.isoeses
dc.relation.ispartofseriesULEAM-MKT;0184-
dc.subjectNEUROMARKETINGes
dc.subjectTURISMOes
dc.subjectGASTRONOMÍAes
dc.subjectGAD MANTAes
dc.subjectESTRATEGIAS DE MARKETINGes
dc.titleNeuromarketing: influencia en la decisión de consumidores del sector turístico enfocado en gastronomía GAD Manta.es
dc.typeArticlees
Aparece en las colecciones: INGENIERÍA EN MARKETING

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