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Título : Marketing Digital en el fomento del turismo de Bahía de Caráquez.
Autor : Vera Dávila, Norma Irania
Palabras clave : MARKETING DIGITAL
FOMENTO
TURISMO
REDES SOCIALES
Fecha de publicación : 2024
Citación : Vera Dávila, N. I. (2024). Marketing Digital en el fomento del turismo de Bahía de Caráquez. (Artículo Científico). Universidad Laica Eloy Alfaro de Manabí, Manta, Ecuador.
Citación : ULEAM-MCT;017
Resumen : The main objective of this research was to analyze the impact of digital marketing for the promotion and development of tourism in Bahía de Caráquez, the importance of the object of study lies in understanding and taking advantage of the tourist potential of the city, Bahía de Caráquez has a cultural heritage and rich natural that deserves to be promoted effectively, the methods used in the research were quantitative and qualitative, the type of research was descriptive and allowed us to obtain a detailed understanding of the digital marketing that is being used in Bahía de Caráquez, the target population of study. were the inhabitants and visitors of Bahía de Caráquez, the technique used was the survey, with a sample of 80 people through random sampling, the instrument used to measure reliability was SPSS v. 25, resulting in reliability through Cronbach's alpha of 0.987, the instrument being reliable, it is concluded that digital marketing is revealed as an indispensable tool to promote tourism in Bahía de Caráquez, the results obtained demonstrate that applying digital strategies well designed can significantly increase the visibility of the destination and attract more tourists, so it is important to adapt marketing practices to new trends, and in this way position Bahía de Caráquez as an attractive destination in the Ecuadorian tourism panorama.
Descripción : La presente investigación tuvo como objetivo principal analizar el impacto del marketing digital para la promoción y el desarrollo turístico en Bahía de Caráquez, la importancia del objeto de estudio radica en comprender y aprovechar el potencial turístico de la ciudad, Bahía de Caráquez posee un patrimonio cultural y natural rico que merece ser promovido eficazmente, los métodos utilizados en la investigación fueron el cuantitativo y cualitativo, el tipo de investigación fue descriptivo ya permitió obtener una comprensión detallada del marketing digital que se está utilizando en Bahía de Caráquez.
URI : https://repositorio.uleam.edu.ec/handle/123456789/7009
Aparece en las colecciones: MERCADOTECNIA

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