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Título : Identidad de Marca: Comportamiento de compra en bebidas tradicionales del cantón El Carmen.
Autor : Alcívar Loor, Génesis Liseth
Palabras clave : PRODUCTO
MARCA
POSICIONAMIENTO
COMPORTAMIENTO
COMPETENCIA
Fecha de publicación : 2025
Citación : Alcívar Loor, G. L. (2025). Identidad de Marca: Comportamiento de compra en bebidas tradicionales del cantón El Carmen. (Articulo Científico). Universidad Laica Eloy Alfaro de Manabí, Manta, Ecuador.
Citación : ULEAM-MCT;019
Resumen : This research aims to analyse how brand identity influences consumer purchasing behaviour, considering factors such as authenticity, positioning, psychological and situational elements, so that traditional beverages represent more than a consumer product, showing a living expression of the cultural identity of the communities; this study was developed in the canton of El Carmen, through a quantitative and qualitative approach, applying 432 surveys, with Kendall and Spearman correlation tests, the significance between variables is identified; The results confirm that a brand with attributes and cultural connection generates loyalty, trust and preference for the traditional, the purchase decision is influenced by the consumer experience that arises from a cultural meaning attributed to the product; the research provides new routes of analysis in the environment to craft products of cultural value and their impact on the market.
Descripción : Esta investigación tiene como objetivo, analizar como la identidad de marca influye en el comportamiento de compra de los consumidores, considerando factores como la autenticidad, posicionamiento, elementos psicológicos y situacionales, por lo que las bebidas tradicionales representan más que un producto de consumo, mostrando una expresión viva de la identidad cultural de las comunidades; este estudio se desarrolló en el cantón El Carmen, a través de un enfoque cuantitativo y cualitativo.
URI : https://repositorio.uleam.edu.ec/handle/123456789/8220
Aparece en las colecciones: MERCADOTECNIA

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