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Título : Neuromarketing y su incidencia en la captación de clientes de casas de apuestas SORTI-Manta.
Autor : Barcia Zabala, Juan Andrés
Palabras clave : PUBLICIDAD
MARKETING
IMAGEN
Fecha de publicación : 2024
Citación : Barcia Zabala, J. A. (2024). Neuromarketing y su incidencia en la captación de clientes de casas de apuestas SORTI-Manta. (Artículo Científico). Universidad Laica Eloy Alfaro de Manabí, Manta, Ecuador.
Citación : ULEAM-MKT;0225
Resumen : The objective of this research is to analyze the impact of neuromarketing on customer acquisition in SortiManta betting houses. Through a qualitative-quantitative approach, documentary, field, explanatory, bibliographic, exploratory, transversal and correlational research, with a research design of data collection, measurement and analysis. The collection of theoretical information on topics and background related to the research topic is mainly carried out. Subsequently, a survey was carried out on a group of 371 clients of the Sorti-Manta betting houses structured on a Likert scale on the neuromarketing and customer acquisition indicators, validated using the SPSS version-21 program, using Spearman as compensation coefficient, obtaining a result of 0.778, demonstrating that there is a positive relationship respectively between the examined variables in question. This data allows betting houses to optimize their recruitment strategies, creating a more attractive user experience.
Descripción : La presente investigación tiene como objetivo analizar la incidencia del neuromarketing en la captación de clientes en casas de apuestas Sorti-Manta. Mediante una investigación de enfoque cualicuantitativo, de tipo documental, de campo, explicativo, bibliográfico, exploratorio, transversal y correlacional, con un diseño de investigación de recolección, medición y análisis de datos.
URI : https://repositorio.uleam.edu.ec/handle/123456789/6874
Aparece en las colecciones: INGENIERÍA EN MARKETING

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