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Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.authorAlarcón Mendoza, Daniel Salomón-
dc.date.accessioned2025-03-14T14:55:08Z-
dc.date.available2025-03-14T14:55:08Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.citationAlarcón Mendoza, D. S. (2024). Las redes sociales y su impacto en la generación alfa: un análisis de comportamiento. (Artículo Científico). Universidad Laica Eloy Alfaro de Manabí, Manta, Ecuador.es
dc.identifier.urihttps://repositorio.uleam.edu.ec/handle/123456789/6876-
dc.descriptionLas redes sociales han revolucionado la forma en cómo interactúan las personas, impactando ignificativamente en la Generación Alfa, el primero grupo nacido en un entorno completamente digital. Esta investigación analiza cómo estas plataformas influyen en el comportamiento con un enfoque orientado a la neomanía y la comunicación.es
dc.description.abstractSocial media has revoltionized how people interact, significantly impacting Generation Alpha, the first group born in a completely digital environment. This research analyzes how these plataforms influence behavior, focusing on neomania and communication. A mixed-method qualitative and quantitative, exploratory, descriptive, and bibliographic approach was employed, utilizing surveys as a data collection tool applied to 385 Ecuadorian youth aged 15 to 19, residing in Manta. Data processed using Pearson’s method reveal strong correlations of .991 and .994, showing that prolonged exposure to social media increases young people’s susceptibility to external influence, fostering their interest in new trends and affecting their social development. These findings highlight the growing need for preventive educational strategies to mitigate negative effects while enhancing positive ones.es
dc.language.isoeses
dc.relation.ispartofseriesULEAM-MKT;0227-
dc.subjectREDES SOCIALESes
dc.subjectGENERACIÓN ALFAes
dc.subjectNEOMANÍAes
dc.subjectCOMPORTAMIENTOes
dc.subjectCOMUNICACIÓN DIGITALes
dc.titleLas redes sociales y su impacto en la generación alfa: un análisis de comportamiento.es
dc.typeArticlees
Aparece en las colecciones: INGENIERÍA EN MARKETING

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