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Título : Servicios de calidad para mejorar la atención al cliente en el restaurante. ¨El Marinero¨, ciudad Bahía de Caráquez.
Autor : Egüez Farías, Isabel Mercedes
Palabras clave : CALIDAD
SERVICIOS
CAPACITACIONES
CLIENTES
FIDELIZACIÓN
ESTRATEGIAS
COMUNICACIÓN
ATENCIÓN
RECOMENDACIONES
Fecha de publicación : 2024
Citación : Egüez Farías, I. M. (2024). Servicios de calidad para mejorar la atención al cliente en el restaurante. ¨El Marinero¨, ciudad Bahía de Caráquez. (Tesina). Universidad Laica Eloy Alfaro de Manabí, Manta, Ecuador.
Citación : ULEAM-HH;0036
Resumen : Quality service is an essential factor to improve customer service in a restaurant, in this present investigation certain factors were used to determine customer service in the El Marinero restaurant, the qualitative and quantitative method was carried out, in which the Microsoft Forms tool was used for surveys to 115 people who were frequent customers virtually and a series of questions for interviews with 3 people chosen by the owner who are customers in person, which gave us positive and negative results. A procedures manual was proposed so that the administrator can train his staff and improve the care provided. In conclusion, the procedure manual was created focusing on essential topics for customer service, it was also based on information collected from interviews and surveys, recommending emphasizing training over certain periods of time to strengthen knowledge, in addition to helping newly hired staff so that they have knowledge of how to provide quality service, generating updated knowledge in the staff, to obtain results of the good quality service offered by the restaurant, thus avoiding bad comments, ensuring customer loyalty.
Descripción : El servicio de calidad es un factor esencial para mejorar la atención al cliente en un restaurante, en esta presente investigación se utilizó ciertos factores para determinar la atención al cliente en el restaurante el Marinero, se llevó a cabo el método cualitativo y cuantitativo, en el cual se utilizó la herramienta de Microsoft Forms para las encuestas a 115 personas que fueron clientes frecuentes de forma virtual y una serie de preguntas para las entrevistas a 3 personas elegidas por la dueña que son clientes de manera presencial la cual nos arrojaron resultados positivos como negativos.
URI : https://repositorio.uleam.edu.ec/handle/123456789/7104
Aparece en las colecciones: CARRERA DE HOSPITALIDAD Y HOTELERÍA

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