Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:
https://repositorio.uleam.edu.ec/handle/123456789/7341
Registro completo de metadatos
Campo DC | Valor | Lengua/Idioma |
---|---|---|
dc.contributor.author | Cedeño Vera, Kelmy Valentina | - |
dc.date.accessioned | 2025-04-23T15:19:08Z | - |
dc.date.available | 2025-04-23T15:19:08Z | - |
dc.date.issued | 2024 | - |
dc.identifier.citation | Cedeño Vera, K. V. (2024). Interacción de los estudiantes de la ULEAM en las redes sociales institucionales. (Tesina). Universidad Laica Eloy Alfaro de Manabí, Manta, Ecuador. | es |
dc.identifier.uri | https://repositorio.uleam.edu.ec/handle/123456789/7341 | - |
dc.description | Esta investigación analiza los patrones de interacción de los estudiantes de la Universidad Laica Eloy Alfaro de Manabí (ULEAM) con las redes sociales institucionales. A través de un enfoque metodológico mixto convergente, el estudio combina análisis cuantitativo de métricas de interacción en redes sociales, una encuesta aplicada a 482 estudiantes, y un grupo focal con estudiantes de comunicación. | es |
dc.description.abstract | This research analyzes student interaction patterns with institutional social media at Universidad Laica Eloy Alfaro de Manabí (ULEAM). Through a convergent mixed methodological approach, the study combines quantitative analysis of social media interaction metrics, a survey of 482 students, and a focus group with communication students. Results reveal that Facebook and Instagram account for 87.1% of student interaction, with Facebook leading in reach (105,000 followers) and engagement. Demographic analysis indicates higher participation among students aged 20-25, predominantly female (56%), and in early academic levels. Academic content is considered the most valuable (66.6%), followed by institutional news (46.9%), with a preference for visual formats. The main barriers identified include unattractive content, delayed or confusing communication, and limited two-way interaction. Although 62.2% consider the published information useful, there is a generational and engagement gap that requires attention. The research concludes that while institutional social media fulfils a basic informative function, it is necessary to implement differentiated strategies by student segments and balance professionalism with more attractive and participatory formats, especially to maintain engagement among upper-level students. | es |
dc.language.iso | es | es |
dc.relation.ispartofseries | ULEAM-COMU;011 | - |
dc.subject | COMUNICACIÓN INSTITUCIONAL | es |
dc.subject | REDES SOCIALES UNIVERSITARIAS | es |
dc.subject | ENGAGEMENT ESTUDIANTIL | es |
dc.subject | COMUNICACIÓN ACADÉMICA | es |
dc.subject | INTERACCIÓN DIGITAL | es |
dc.title | Interacción de los estudiantes de la ULEAM en las redes sociales institucionales. | es |
dc.type | Other | es |
Aparece en las colecciones: | COMUNICACIÓN |
Ficheros en este ítem:
Fichero | Descripción | Tamaño | Formato | |
---|---|---|---|---|
ULEAM-COMU-011.pdf | TESINA | 8,84 MB | Adobe PDF | Visualizar/Abrir |
Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.