Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: https://repositorio.uleam.edu.ec/handle/123456789/7341
Registro completo de metadatos
Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.authorCedeño Vera, Kelmy Valentina-
dc.date.accessioned2025-04-23T15:19:08Z-
dc.date.available2025-04-23T15:19:08Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.citationCedeño Vera, K. V. (2024). Interacción de los estudiantes de la ULEAM en las redes sociales institucionales. (Tesina). Universidad Laica Eloy Alfaro de Manabí, Manta, Ecuador.es
dc.identifier.urihttps://repositorio.uleam.edu.ec/handle/123456789/7341-
dc.descriptionEsta investigación analiza los patrones de interacción de los estudiantes de la Universidad Laica Eloy Alfaro de Manabí (ULEAM) con las redes sociales institucionales. A través de un enfoque metodológico mixto convergente, el estudio combina análisis cuantitativo de métricas de interacción en redes sociales, una encuesta aplicada a 482 estudiantes, y un grupo focal con estudiantes de comunicación.es
dc.description.abstractThis research analyzes student interaction patterns with institutional social media at Universidad Laica Eloy Alfaro de Manabí (ULEAM). Through a convergent mixed methodological approach, the study combines quantitative analysis of social media interaction metrics, a survey of 482 students, and a focus group with communication students. Results reveal that Facebook and Instagram account for 87.1% of student interaction, with Facebook leading in reach (105,000 followers) and engagement. Demographic analysis indicates higher participation among students aged 20-25, predominantly female (56%), and in early academic levels. Academic content is considered the most valuable (66.6%), followed by institutional news (46.9%), with a preference for visual formats. The main barriers identified include unattractive content, delayed or confusing communication, and limited two-way interaction. Although 62.2% consider the published information useful, there is a generational and engagement gap that requires attention. The research concludes that while institutional social media fulfils a basic informative function, it is necessary to implement differentiated strategies by student segments and balance professionalism with more attractive and participatory formats, especially to maintain engagement among upper-level students.es
dc.language.isoeses
dc.relation.ispartofseriesULEAM-COMU;011-
dc.subjectCOMUNICACIÓN INSTITUCIONALes
dc.subjectREDES SOCIALES UNIVERSITARIASes
dc.subjectENGAGEMENT ESTUDIANTILes
dc.subjectCOMUNICACIÓN ACADÉMICAes
dc.subjectINTERACCIÓN DIGITALes
dc.titleInteracción de los estudiantes de la ULEAM en las redes sociales institucionales.es
dc.typeOtheres
Aparece en las colecciones: COMUNICACIÓN

Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción Tamaño Formato  
ULEAM-COMU-011.pdfTESINA8,84 MBAdobe PDFVisualizar/Abrir


Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.