Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: https://repositorio.uleam.edu.ec/handle/123456789/7597
Título : The use of Modellus as a Didactic Strategy for Teaching-Learning Kinematics in Students of the Fiscomisional Educational Unit “Cinco de Mayo”.
Autor : Chávez Rosado, Inés Fernanda
Mendoza Cornejo, Rosa Angelica
Palabras clave : CINEMÁTICA
METODOLOGÍA
MODELLUS
ESTRATEGIA DIDÁCTICA
ENSEÑANZA
APRENDIZAJE
Fecha de publicación : 2024
Citación : Chávez Rosado, I. F. y Mendoza Cornejo, R. A. (2024). The use of Modellus as a Didactic Strategy for Teaching-Learning Kinematics in Students of the Fiscomisional Educational Unit “Cinco de Mayo”. (Artículo Científico). Universidad Laica Eloy Alfaro de Manabí, Manta, Ecuador.
Citación : ULEAM-CC.EX;023
Resumen : The research focused on the use of Modellus as a didactic strategy for the teaching-learning of kinematics in second-year high school students at the Cinco de Mayo Fiscomisional Educational Unit. The results obtained from surveys are presented, which demonstrate the benefits of this tool in the educational process. The main problem was how to facilitate the understanding of kinematics concepts in the teaching-learning context. A classification of the themes of uniformly accelerated and varied rectilinear motion was made. The objective was to propose a teaching strategy based on the Modellus simulation program to facilitate the understanding of these topics. The technique applied was a questionnaire that allowed analyzing and interpreting the use of Modellus in the classroom. The results of this study conclude that Modellus is an effective tool that optimizes the teaching of kinematics and promotes more dynamic and effective learning.
Descripción : La investigación se centró en el uso de Modellus como estrategia didáctica para la enseñanza-aprendizaje de la cinemática en estudiantes de segundo año de bachillerato de la Unidad Educativa Fiscomisional Cinco de Mayo. Se presentan los resultados obtenidos mediante encuestas, que demuestran los beneficios de esta herramienta en el proceso educativo.
URI : https://repositorio.uleam.edu.ec/handle/123456789/7597
Aparece en las colecciones: CIENCIAS EXPERIMENTALES

Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción Tamaño Formato  
ULEAM-CC.EX-023.pdfARTÍCULO CIENTÍFICO2,71 MBAdobe PDFVisualizar/Abrir


Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.