Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:
https://repositorio.uleam.edu.ec/handle/123456789/8077
Título : | La virtualidad como herramienta y canal para la escritura creativa de textos literarios juveniles. |
Autor : | López Palma, Milagros Yelimar |
Fecha de publicación : | 2025 |
Citación : | López Palma, M. Y. (2025). La virtualidad como herramienta y canal para la escritura creativa de textos literarios juveniles. (Proyecto de Investigación). Universidad Laica Eloy Alfaro de Manabí, Manta, Ecuador. |
Citación : | ULEAM-PLL;083 |
Resumen : | The present research aims to use virtuality as a medium and tool for students to create literary texts. Using a quantitative, descriptive, non-experimental, and cross-sectional approach, a survey was conducted among 32 students to examine their opinions, habits, and attitudes toward the use of digital platforms in their writing process. The findings indicated that students have a high degree of technological proficiency, preferring digital formats over traditional ones. They also expressed a favorable view of the use of virtuality to foster creativity, motivation, and self-expression in writing. They also expressed a desire to include more digital activities in classes and to learn how to use new online tools, although they commented that teachers still do not make adequate use of these resources. Data triangulation, theoretical analysis, and the researcher's critical interpretation validated that virtuality represents a viable and effective pedagogical strategy for promoting literary production among young people, provided its implementation is accompanied by conscious teacher mediation and methodological planning. In this context, the study suggests recommendations for including digital tools in the language and literature curriculum, seeking to promote more creative, inclusive teaching tailored to students' current languages. |
Descripción : | La presente investigación tiene como objetivo utilizar la virtualidad como medio y herramienta para la creación de textos literarios por parte de los alumnos, a partir de un enfoque cuantitativo, de nivel descriptivo, no experimental y de carácter transversal, se realizó una encuesta a treinta y dos estudiantes con el fin de examinar sus opiniones, hábitos y actitudes hacia el empleo de plataformas digitales en su proceso de escritura. |
URI : | https://repositorio.uleam.edu.ec/handle/123456789/8077 |
Aparece en las colecciones: | PEDAGOGÍA DE LA LENGUA Y LA LITERATURA |
Ficheros en este ítem:
Fichero | Descripción | Tamaño | Formato | |
---|---|---|---|---|
ULEAM-PLL-083.pdf | PROYECTO DE INVESTIGACIÓN | 7,11 MB | Adobe PDF | Visualizar/Abrir |
Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.