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Título : Análisis de espacios turísticos y su efecto en el desarrollo local caso: Playa Punta Bellaca de Leónidas Plaza.
Autor : Macías Paz, Laura Samanta
Palabras clave : ESTRATEGIAS DE MARKETING
PLAN DE CAPACITACIÓN
TURISMO
PLAYA
MARKETING DIGITAL
Fecha de publicación : 2024
Citación : Macías Paz, L. S. (2024). Análisis de espacios turísticos y su efecto en el desarrollo local caso: Playa Punta Bellaca de Leónidas Plaza. (Tesina). Universidad Laica Eloy Alfaro de Manabí, Manta, Ecuador.
Citación : ULEAM-HH;0026
Resumen : This project analyzes the positioning of Punta Bellaca beach in the Leonidas Plaza parish as a high-quality and value tourist destination in the region. To achieve this, specific objectives have been established with the purpose of developing and proposing a training plan aimed at increasing the visibility of the beach, such as marketing strategies, both in its different proposals that include digital marketing, advertising, promotion, public relations, events and activities, collaborations and alliances. The research carried out is deductive, based on a general theory and seeks to confirm or refute it through empirical evidence, while inductive research is based on observation and the collection of specific data, seeking to identify patterns, trends, or relationships between the data. For this purpose, a nine-question questionnaire was applied to 56 randomly selected people. The results of the research show that visitors are unfamiliar with the beach, that they need to encourage the public to visit, that the local government must place greater emphasis on showcasing our status as a tourist destination without exploiting it to its full potential. Furthermore, the importance of creating memorable and engaging experiences for visitors, providing exceptional customer service, and creating an attractive and welcoming environment and design is emphasized. Nearly all respondents believe that marketing strategy training is important for attracting and retaining tourists.
Descripción : El presente proyecto realiza el análisis de posesionar a la playa Punta Bellaca de la parroquia Leonidas Plaza, como un destino turístico de alta calidad y valor en la región, para lograrlo se han establecido objetivos específicos con la finalidad de elaborar y proponerles un plan de capacitación encaminando a incrementar la visibilidad de la playa como lo es, las estrategias de marketing, tanto en sus diferentes propuestas que incluyen el marketing digital, publicidad, promoción, relaciones públicas, eventos y actividades, colaboraciones y alianzas.
URI : https://repositorio.uleam.edu.ec/handle/123456789/7094
Aparece en las colecciones: CARRERA DE HOSPITALIDAD Y HOTELERÍA

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