Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:
https://repositorio.uleam.edu.ec/handle/123456789/8090
Registro completo de metadatos
Campo DC | Valor | Lengua/Idioma |
---|---|---|
dc.contributor.author | Mendoza García, Kerly Melissa | - |
dc.date.accessioned | 2025-09-17T14:24:42Z | - |
dc.date.available | 2025-09-17T14:24:42Z | - |
dc.date.issued | 2025 | - |
dc.identifier.citation | Mendoza García, K. M. (2025). Teaching English as a Foreign Language Application Process. (Integración Curricular). Universidad Laica Eloy Alfaro de Manabí, Manta, Ecuador. | es |
dc.identifier.uri | https://repositorio.uleam.edu.ec/handle/123456789/8090 | - |
dc.description | Este trabajo práctico examina la aplicación conjunta de los cuatro marcos en la enseñanza del inglés como lengua extranjera: ECRIF (Encuentro, Clarificación, Recordación, Internalización, Fluidez), FMU (Forma, Significado, Uso), PDP (Pre-, Durante, Post) y PDREE (Preparación, Redacción, Revisión, Edición, Extensión). El modelo FMU se basa en la estructura de la lengua, considerando la forma, el significado y el uso en diversos contextos, garantizando así un aprendizaje dinámico y funcional. | es |
dc.description.abstract | This practical work examines the joint application of the four frameworks in teaching English as a foreign language: ECRIF (Encounter, Clarification, Recall, Internalization, Fluency), FMU (Form, Meaning, Use), PDP (Pre-, During, Post) and PDREE (Preparation, Drafting, Revision, Editing, Extension). The FMU model is based on the structure of language, considering form, meaning and use in various contexts, thus ensuring dynamic and functional learning. The ECRIF framework focuses on oral expression through sequential stages that facilitate learners' development of authentic language, resolution of doubts and reinforcement of content. The PDP plans listening and reading comprehension in three phases: before, during and after, thus promoting the motivation of prior knowledge. Finally, the PDREE is a structured writing model that guides students from planning to extension. The integration of these frameworks offers a complete and balanced methodological framework to foster the development of the four language skills, contributing to progressive and meaningful learning, optimized for various educational contexts. | es |
dc.language.iso | en | es |
dc.relation.ispartofseries | ULEAM-IDI-NYE;067 | - |
dc.subject | ECRIF | es |
dc.subject | FMU | es |
dc.subject | PDP | es |
dc.subject | PDREE | es |
dc.subject | TEFL | es |
dc.subject | ESTRUCTURA DE LA LENGUA | es |
dc.subject | EXPRESIÓN ORAL | es |
dc.subject | COMPRENSIÓN AUDITIVA | es |
dc.subject | ESCRITURA | es |
dc.title | Teaching English as a Foreign Language Application Process. | es |
dc.type | Other | es |
Aparece en las colecciones: | IDIOMAS NACIONALES Y EXTRANJEROS |
Ficheros en este ítem:
Fichero | Descripción | Tamaño | Formato | |
---|---|---|---|---|
ULEAM-IDI-NYE-067.pdf | INTEGRACIÓN CURRICULAR | 22,12 MB | Adobe PDF | Visualizar/Abrir |
Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.