Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: https://repositorio.uleam.edu.ec/handle/123456789/8092
Título : Teaching English as a Foreign Language Application Process.
Autor : Mera Espinal, Sofia Isabel
Palabras clave : ENSEÑANZA DEL INGLÉS
PLANES DE CLASE
DIARIOS REFLEXIVOS
HABILIDADES LINGÜÍSTICAS
MARCOS METODOLÓGICOS
Fecha de publicación : 2025
Citación : Mera Espinal, S. I. (2025). Teaching English as a Foreign Language Application Process. (Integración Curricular). Universidad Laica Eloy Alfaro de Manabí, Manta, Ecuador.
Citación : ULEAM-IDI-NYE;069
Resumen : This project presents the design and application of English as a Foreign Language lesson plan, complemented by reflective journals to critically examine the teaching process. Lessons were carefully crafted using the FMU, ECRIF, and PDP frameworks to integrate the four key language skills: speaking, listening, reading, and writing. Implemented in real classroom environments, these plans enabled the monitoring of student progress and the evaluation of instructional effectiveness. Reflective journals provided insights into teaching strengths, encountered challenges, and opportunities for professional growth. This project shows how systematic lesson planning paired with ongoing reflection fosters the development of teaching competencies and supports dynamic, student-centered English language instruction.
Descripción : El presente proyecto se centra en la elaboración y aplicación de planes de clases de inglés como lengua extranjera, así como en la redacción de journals reflexivos para analizar el proceso de enseñanza. Se diseñaron planes de lección que integran las cuatro habilidades lingüística: speaking, listening, reading y writing, utilizando los marcos metodológicos FMU, ECRIF y PDP.
URI : https://repositorio.uleam.edu.ec/handle/123456789/8092
Aparece en las colecciones: IDIOMAS NACIONALES Y EXTRANJEROS

Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción Tamaño Formato  
ULEAM-IDI-NYE-069.pdfINTEGRACIÓN CURRICULAR14,66 MBAdobe PDFVisualizar/Abrir


Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.