Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: https://repositorio.uleam.edu.ec/handle/123456789/6087
Título : Estrategias para mejorar la redacción en estudiantes con problemas de disgrafía.
Autor : Ávila Chávez, Julian Rafael
Fecha de publicación : 2024
Citación : Ávila Chávez, J. R. (2024). Estrategias para mejorar la redacción en estudiantes con problemas de disgrafía. (Tesina). Universidad Laica Eloy Alfaro de Manabí, Manta, Ecuador.
Citación : ULEAM-PLL;050
Resumen : Currently, the growing dependence on electronic devices for communication and note taking has made handwriting skills increasingly less valued and practiced. Due to this, an obstacle is created in compression and readability in their academic works. Taking into account that dysgraphia is a disorder that affects writing, impacting the quality of students' writing in context educational. This disorder makes it difficult to compose texts in a diligent and understandable manner. It can be classified into two types: acquired and evolutionary. The problem with this project lies in the difficulties when carrying out activities with themes focused on writing, that is, the student may present errors with spelling and handwriting, creating a problem for the comprehension of their writing.
Descripción : En la actualidad, la creciente dependencia de dispositivos electrónicos para la comunicación y la toma de notas ha hecho que las habilidades de escritura manual sean cada vez menos valoradas y practicadas.
URI : https://repositorio.uleam.edu.ec/handle/123456789/6087
Aparece en las colecciones: PEDAGOGÍA DE LA LENGUA Y LA LITERATURA

Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción Tamaño Formato  
ULEAM-PLL-050.pdfTESINA19,26 MBAdobe PDFVisualizar/Abrir


Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.